subtitle workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

peejeesee44

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Besturingssysteem computer: Windows 7
Versie Subtitle workshop: 2.51.
Ik merk dat bijna alle films waarvan ik de ondertiteling wil aanpassen, in een zwart beeldscherm verschijnen. De laatste film die ik wilde aanpassen was: La grande bellezza uit 2013. Maar ook andere films geven alleen zwart!!
Is daar iets aan te doen? Ik heb ook ander programma geprobeerd (SubMagic) maar kan niet wijs worden uit het HOE.
Ook de film "beloved" geeft uitsluitend zwart scherm. Eigenlijk geven zo'n beetje alle films zwart scherm.

Is er een oplossing? Waarvoor dank!!

meestal als ik problemen krijg bij het bewerken van ondertiteling dan ligt het aan het programma waar mee je je films wilt afspelen probeer eens vlc daar heb ik nooit problemen mee

Het afspelen van films doe ik ook met VLC en dat geeft nooit problemen. Het punt is dat er films zijn die (nog) geen ingebakken Nederlandse ondertitel hebben. Daarbij moet vaak de ondertiteling worden vooruitgezet of achteruitgezet. Dus heb ik de film nodig én de ondertiteling, waarvoor ik subtitle workshop wil gebruiken, maar een zwart beeld krijg. Overigens is het geluid van de film dan wel aanwezig!

In dat geval mis je de codecs om de film buiten vlc om te kunnen zien. Vlc heeft deze namelijk aan boord.

subtitle sorkshop

Het lijkt erop dat we elkaar niet helemaal begrijpen. Volgens mijn zijn VLC en Subtitle Workshop twee heel verschillende programma's. Ook ik gebruik VLC veel en graag om films te bekijken. Maar om de ondertitel aan te passen wil ik Subtitle Workshop gebruiken.

Ik heb ooit gehoord dat er dan inderdaad bepaalde codecs zijn die subtitle workshop niet heeft. Ik wil dus graag weten wát ik kan doen om in Subtitle Workshop werkend tóch die film te kunnen zien waarbij de ondertiteling in het venster eronder verschijnt.

Wie weet het?

Vlc heeft de codecs om de avi af te kunnen spelen zelf aan boord, dat heeft subtitleworkshop niet en is afhankelijk van de geinstalleerde codecs. Vandaar dat vlc ze probleemloos afspeelt en stw niet.
www.codecpack.nl , haal hier de laatste codecpack op, installeer deze, na een reboot (voor de zekerheid) zou stw de film daarna wel moeten kunnen tonen.

Hartelijk dank weer voor de reaktie. Ik heb K-lite full pack gedownload en geïnstalleerd. Ondanks alle moeite toch allerlei rotzooi erbij in m'n computer gekomen. Het meeste heb ik weg kunnen halen, maar één verveld soort spel kan ik niet wegkrijgen. Ook CC cleaner krijgt hem niet weg! Er gaan soort ruimteschepen over het scherm. In ieder geval heb ik het kunnen stopzetten>

Wat betreft subtitle, nog steeds geen film. Ik geef het op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas blijkt niemand een oplossing te weten voor subtitle workshop en ook mijn andere vragen bleven onbeantwoord.

Is er dan niemand die mij kan vertellen wat de antwoorden zijn op mijn vragen?

Beste peejeesee44, ik heb je vraag over Chrome verwijderd uit je bericht. Het is niet zinvol om in een totaal ander onderwerp een hele andere vraag te stellen. Ik raad je aan een nieuwe topic te maken in de Chrome sectie en daar deze vraag te stellen. Kans op een antwoord is dan ook vele malen groter :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan