• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtotaal met 106 (product)

• Onderwerp starter Onderwerp starter wbt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wbt

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Goede dag,

ik zit met het volgende probleem.

ik wil graag net als met somproduct 2 kolommen optellen na vermenigvuldiging, maar alleen de rijen die zichtbaar zijn.

vb
A B

2 5
3 5

somproduct geeft : 25 (20 + 15)
maar bij subtotaal (106;A:A;B:B) krijg ik 150 (10 X 15) blijkbaar

nu wil ik graag de rijen optellen maar alleen die ik zie en niet de gefilterde.

Iemand enig idee ?

bij voorbaat dank,

Richard

helaas

Helaas is 109 DE SOM, dus die telt alles op, en PRODUCT zou een optelling zijn van de vermingvuldiging van de kolommen

dus 2 x 5 = 10
plus 3 x 5 = 15

somproduct = 25

bij functie 6 of 106 staat product, maar ik krijg dit niet goed werkt

Ik moet hele kolommen met elkaar vermenigvuldigen behalve de gefilterde, vandaar de 106 functie, maar ik doe toch iets fout.

Hopelijk iemand anders nog suggesties,

mvg,

wbt,

Wat let je om een hulpkolom C te maken met daarin de producten en vervolgens met subtotaal die kolom C op te tellen
Code:
=SUBTOTAAL(109;C2:C3)
Voorbeeld getallen staan in A2:B3,
C2 bevat de formule
Code:
=A2*B2

Dank

heeeerlijk mensen die met zo'n eenvoudige oplossing komen waar ik over heen kijk.

hartelijk dank, tuurlijk is het zo op te lossen.
Heb de kolom ook gewoon verborgen, zie je niets van, en met de subtotaal (109; x:X) opgeteld.

DANK !! :)

Het functie_getal 106 of 109 (boven de 100 dus) is niet van toepassing op gefilterde rijen, er kan derhalve gebruikt gemaakt worden van 6 of 9.
Gefilterde rijen zijn namelijk geen verborgen rijen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan