• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotaal, som, als, filter...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnn

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Berichten
44
Hi handige helpers!

Wie helpt mij bij het vinden van de juiste formule?

subtotaal.jpg

Kolom E bevat artikelnummers, Kolom G de aantallen en in kolom P wil ik de totaalaantallen van de artikelnummers. Dit is me gelukt, maar als ik nu ga filteren op bijvoorbeeld kolom K en ik kies voor "Openstaande orders" dan blijft er 174 achter de Artbox staan, terwijl ik graag wil dat de aantallen van de niet-openstaande orders daar af getrokken worden...

Ben ik duidelijk?

Alvast bedankt!

Martijn
 
Graag een excel-voorbeeld i.p.v. een plaatje.

Of verdiep je eens in de functie SUBTOTAAL via de helpfunctie van excel.
 
Voldoet dit voor je?
Code:
=SOMPRODUCT(([@[Item Number]]=[Item Number])*([Order Status]=[@[Order Status]])*[Quantity])

Invullen in P2
 
Held!

Deze is nog mooier dan wat ik eigenlijk voor ogen had. Muchos graçias!
 
In p2 en verder, deze nog iets te lange formule, welke ook met gefilterde rijen rekening houdt: (evt vertalen naar NL)
Code:
=SUMPRODUCT(SUBTOTAL(3;OFFSET([@[Item Number]];ROW([Item Number])-ROW([@[Item Number]]);;1));--([Item Number]=[@[Item Number]])*[Quantity])
 
Hi Eric,

Dit was inderdaad de formule waar ik aanvankelijk mee zat te stoeien; subtotaal en verschuiven, maar ik kwam er niet uit...
Ik ga ze beide even goed bekijken en begrijpen en kies degene die het beste weergeeft wat ik wil.

Thanks voor je input!

Martijn
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan