• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotaal & sommen.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

EllenvdM

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Hallo,

In het bijgevoegde voorbeeld wil ik graag in cel E18 het totaal aantal betaalde minuten hebben staan als ik bijvoorbeeld de filter van de kolom week op 1 zet. Hierdoor kan ik dus niet alleen de formule SUBTOTAAL gebruiken, omdat er meerdere opmerkingen staan dan alleen “Wachttijd betaald”. Ik wil alleen een filter op de weken gebruiken.

Er moet dus het aantal minuten betaalde wachttijd en het aantal minuten niet betaalde wachttijd komen te staan onderaan als er per week gefilterd wordt.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Groetjes,
Ellen

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Iets andere insteek...
1) met een SOMMEN.ALS functie;
2) met een draaitabel.

Zie bijlage:

Bijlagen

Goedemiddag Cobbe,

Dankjewel voor je snelle reactie! :thumb: Dit is wel ongeveer de opzet die ik zoek, echter ik wil graag de filter zelf aan kunnen zetten zodat ik bijvoorbeeld alleen week 1 zie en dan moet er onder het rijtje de totalen komen te staan. Dit is een voorbeeld bestand, het werkelijke bestand heeft namelijk gewoon 52 weken.

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ellen

Goedemiddag alexCEL,

Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat ik het probleem niet compleet heb uitgelegd. Het kan namelijk ook nog voorkomen dat ik sommige ritten niet mee filter, waardoor dus een wachttijd bijvoorbeeld weg zou vallen, deze moet dan in de formule niet meegeteld worden.

De week die in jouw voorbeeldbestand handmatig ingevuld is moet dus automatisch ingevuld worden en de ritten die hierbij ingefilterd zijn moeten ook als criteria zijn.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Groetjes,
Ellen

Dat kun je toch makkelijk zo opvangen:

Goedemiddag,

Jullie geven allemaal wel de juiste opzet, alleen wil ik zelf kunnen kiezen welke week ik wil zien en het kan ook nog is zo zijn dat ritten wegvallen door de filter. Ik wil dus alleen de gefilterde waarden optellen, maar er kunnen verschillende opmerkingen staan.

Groetjes,
Ellen

Hallo,

Ik heb de fout al gevonden, het was een typfout. Post #7 werkt dus, dankjewel!:thumb:

Groetjes,
Ellen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan