• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtotalen automatisch in het rood zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

astara

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om de berekende subtotalen ook automatisch in het vet rood te krijgen?

Zo ja, hoe doe ik dat dan. Ik maakte een button om de totalen te berekenen, maar zou nu nog willen dat ze automatisch rood zijn en dat er automatisch onder ieder subtotaal een regel ingevoegd wordt...

Iemand een idee of dit kan?

Alvast bedankt!

Beste astara ;)

Je zou kunnen zeggen als het subtotaal groter is dan nul dan rood en vet getal
Dit kan je in voorwaardelijke opmaak perfect doen.
Ga naar Opmaak in menubalk dan naar voorwaardelijk opmaak.
Dan zie je celwaarde is rechts plaats je groter dan en helemaal rechts plaats je 0
Klik dan op opmaak en het wijst zich zelf wel verder uit.

Wat bedoel je met een extra regel invoegen, is dit automatisch een rij invoegen of moet er iets in een regel geschreven worden ?

Plaats eens een bestandje voor wat meer duidelijkheid. :thumb:

Groetjes Danny :D

Toch heb ik de indruk dat het met voorwaardelijke opmaak niet echt zal lukken...Of ik doe iets fout...

Ik wil dat dit in de macro zit voor de subtotalen, rood vet en een rij invoegen onder ieder totaal...

In bijlage mijn bestand, en ook hoe het zou moeten worden...Dit zou mij heel veel wérk besparen en tijd natuurlijk! ;)

Bijlagen

Hi Astara,

Automatisch rood met voorwaardelijke opmaak. Zie vb
Automatisch rij invoegen wordt moeilijker.

Joske

Bijlagen

Hoi,

Ik heb net als Joske even de voorwaardelijke opmaak voor je ingevuld. Dit heb ik gedaan door de kolommen F,G,H te selecteren en vervolgens in het menu Opmaak, Voorwaardelijke Opmaak te kiezen. Vervolgens heb ik in het eerste invulvakje gekozen voor een Formule te maken en de volgende formule gebruikt:
=$E1=""

Dus nu hebben we voor alle E,F en G kolommen een opmaak formule gemaakt die geldt wanneer er in de betreffende regel in de E kolom niets staat, dan zal de tekst rood en vet worden afgedrukt.

Daarnaast heb ik even je macro aangepast zodat hij er een extra regel aan toevoegt bij de knop Subtotalen, en weer verwijdert bij Wissen.

Bijlagen

Hey! Alvast bedankt voor het snelle antwoord :thumb: , en het vet en het rood zetten doet hij bij mij wel, maar de rij invoegen dus niet...:confused:

Aan de reactie van Joske te zien, doet ie het bij jou dus wel?

Waarom dan bij mij niet?

Het toevoegen van de regel gaat op basis van de tekst die er in de regel staat. Ik heb zelf de nederlandse versie waardoor ik kijk naar de tekst "Totaal". Ik verwacht dat het in de engelse versie "Total" is maar wanneer de tekst hiervan afwijkt, zal hij geen regels toevoegen.

Gebruik je de Nederlandse of Engelse versie, en als je de Engelse hebt wat is precies de tekst bij een subtotaal. Kijk ook even of je wel het goeie bestandje getest hebt?

@Snabbi

:D Aha! Ja, ik gebruik de engelse versie, en dus staat er 'total'... Ja, dan zal ik dat deze avond aanpassen en dan zal dat zeker werken!

Heel erg bedankt!

Ik had ook al rekening gehouden met "Total". Omdat je nu "total" zegt heb ik ze voor de zekerheid nog even vertaald naar lowercase. De code die ik aangepast hebt staat in de visual basic editor op Sheet1 bi de commando buttons

Bijlagen

Heb nu 'totaal' veranderd in 'total', maar ik denk dat hij het nog niet doet omdat er bv telkens staat 2000 total, 2003 total... Zou dat er misschien iets mee te maken hebben? Misschien moet er voor total ook een verwijzing naar 'om het even welk getal voor total' ?

Toch nog moeilijker dan verwacht...! zijn er buiten taal nog fundamentele verschillen in de excels?

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt de code perfect.

Hier is ze wat geoptimaliseerd:

Code:
Sub Macro2()
    Range("A5").Subtotal GroupBy:=1, Function:=xlSum, TotalList:=Array(5, 6, 7), Replace:=True, SummaryBelowData:=True
End Sub
Sub Macro3()
    Range("A5").RemoveSubtotal
End Sub
Sub Macro6()
    Columns(2).EntireColumn.Hidden = True
End Sub
Sub Macro7()
    Range("A5").Subtotal GroupBy:=1, Function:=xlSum, TotalList:=Array(6, 7, 8), Replace:=True, SummaryBelowData:=True
End Sub

Nederlandse Excel 2003.

Wigi

@iedereen:

In het nederlands werkt het dus helemaal perfect! ;)

Merci! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan