• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtotalen in andere kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swacar185

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Ik werk vaak met subtotalen. Is er geen mogelijkheid om de lijnen met die subtotalen automatisch in een andere kleur te verkrijgen ?
Dank bij voorbaat

Dat kan met voorwaardelijke opmaak, een beetje zoals deze, maar dan anders. Hang anders even een voorbeeld bij.

Bijlagen

• vo.jpg
    vo.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 170
Dat kan met voorwaardelijke opmaak, een beetje zoals deze, maar dan anders. Hang anders even een voorbeeld bij.

ik wil eens weten waar je op doelt met "een beetje zoals deze, maar dan anders" :)

Met een formule in voorwaardelijke opmaak

Met een formule in voorwaardelijke opmaak

en welke formule? :)

Toeval wil dat ik net een artikel aan het schrijven ben over een ongeveer gelijksoortig probleem voor op mijn blog. Ik dacht dat het een niet zo bekende techniek was die ik gebruikte, dus ben eigenlijk wel eens benieuwd ...

Ik werk niet met subtotalen, maar weet dat je bij het zoeken naar een oplossing in een kring kunt draaien en met deze suggestie wilde ik proberen die kring te doorbreken. Succes met je verhaal.

Swacar185,

Als een tabel meer dan 3 kolommen heeft, zie je naast de subtotalen weergave, een rij waarin zich lege cellen bevinden.
Middels voorwaardelijke opmaak, kun je dan naar die cel verwijzen, en dan de cel met subtotalen rood laten verkleuren.

zie bijlage

Albatros

Bijlagen

HARTELIJK DANK ! : probleem opgelost !!

Swacar185,

Als een tabel meer dan 3 kolommen heeft, zie je naast de subtotalen weergave, een rij waarin zich lege cellen bevinden.
Middels voorwaardelijke opmaak, kun je dan naar die cel verwijzen, en dan de cel met subtotalen rood laten verkleuren.

zie bijlage

Albatros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan