• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtotalen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisabeth1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Berichten
1
Ik heb in excel een groot overzicht waarin ik subtotalen heb gezet. Tot voor kort stonden dan helemaal links de verschillende niveaus vermeld waarmee groepen rijen kunnen worden verborgen. Dit veld met aanduiding van de verschillende niveaus is nu weg. Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgen?

Bij voorbaat hartelijk dank.
 
Volgens mij kun je dergelijke overzichten maken door in het 'data' tab voor de optie 'subtotalen' te kiezen. Dan creert Excel zelf de subtotaal formules en de 'grouped' secties waarna je refereert. Als je echter de subtotal formules nog wel hebt, maar de 'groeperingen' niet meer, kun je 2 dingen doen:

1: Alle subtotalen (formules) verwijderen en opnieuw de 'subtotaal' optie in Excel gebruiken. Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar volgens mij moet je hiervoor het gegevens bereik selecteren en dan op die knop klikken.

2: Met de hand nieuwe 'uitklapmenus' maken, dit kan door de regels (of kolommen) te selecteren, en dan ga je naar data --> groep

(excel 2007)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan