• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen in rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riverdike

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
12
Goedemorgen,

Ik vrees dat ik een misschien simpele vraag ga stellen, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken en kom er niet uit.

Ik heb een heel groot Excel bestand met grootboekkaarten en kostenplaatsen per periode. Nu wil ik subtotalen berekenen op de kostenplaatsen (dus over rijen in plaats van kolommen) Ik heb een klein voorbeeldbestand ingevoegd om mijn vraag te verduidelijken.

Ik wil dus geen totalen A t/m f, maar ik wil de subtotalen laten berekenen op rij 2 (totaal van x, y, en z bij A t/m F)

Bij voorbaat mijn verontschuldigingen als dit wel een hele simpele oplossing is, maar je zou mij er in ieder geval mij helpen ::)
 

Bijlagen

  • voorbeeld subotalen.rar
    1,4 KB · Weergaven: 14
ik snap er niets van... wat wil je nou precies waar berekenen? Vertel eens WELKE getallen je WAAR wilt optellen. Geef ze desnoods even met een kleurje aan in het bestand ofzo, want met het bovenstaande verhaal is het niet te volgen
 
Ok

Ik wil bereiken dat ik totalen krijg van X, Y en Z van de rijen A t/m F

Zie bijgevoegde bestand de gele cellen. Alleen is mijn actuele bestand veel groter (loopt tot kolom IA), Daarom zou ik dit willen automatiseren
 

Bijlagen

  • voorbeeld subotalen.rar
    1,7 KB · Weergaven: 17
Hallo...

Helemaal snap ik het niet ik heb in M9
HTML:
=SOM(K3:K7;L3:L7;M3:M7)

Is dat wat je bedoeld.

Gr Justes
 
ja... zo ben je er toch uit? Die formules kan je heel gemakkelijk naar beneden kopieren (wel oppassen met absolute celverwijzingen, bijvoorbeeld $A1). Pak de eerste goede formule, bijvoorbeeld die in K3 kopieer hem, en selecteer vervolgens K4 t/m K.... en plakken maar. Formule kopieert dan netjes naar beneden, en pas de celverwijzingen per regel aan.

Het totaal van een hele of gedeeltelijke matrix kan je gemakkelijk berekenen volgens het voorbeeld van Wigi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan