• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

perry99

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Hallo,

Ik probeer door middel van Selection.Subtotal subtotalen te krijgen, echter moet die als voorwaarde hebben dat bij elke "TK" in kolom A een subtotaal in kolom G, de tekst SUBTOTAAL in kolom E en Goedertotaal (totaal) onderaan kolom E moet komen.
Het mooiste zou zijn als de BTW en het totaalbedrag inclusief 19% ook nog onderaan komt te staan.
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Is voor mij een breinbreker.

Hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen.

Ik heb een voorbeeldbestandje bij gedaan, waarbij Blad1 zonder subtotalen is en Blad2 alleen maar een resultaatblad is zo als ik het graag zou willen hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Perry :(:(:(:(:(:(

Bekijk bijlage Subtotalen.xls

Laatst bewerkt:
Ik snap je bestandje niet helemaal, dat zal vast aan mij liggen.
Heb je ook naar de functie SUBTOTAAL gekeken? ( =subtotaal(9;bereik) )
Let dan wel op dat je onderaan ook de functie subtotaal gebruikt, dan worden de subtotalen tussendoor niet meegeteld (met SOM(bereik) wel )

Succes,

Hallo Thankyou,

Sorry dat ik het niet duidelijk heb omschreven.

De bedoeling is als je van Blad1 uitgaat dat er steeds een subtotaal in kolom G moet komen bij elke TK in kolom A.
Blad2 is alleen maar een resultaatblad zoals ik het graag uiteindelijk zou willen hebben.

Ik heb het inderdaad met de functie SUBTOTAAL geprobeerd in combintaie met de functie ALS, maar lukte niet.

Ik hoop dat je nog een andere oplossing hebt.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Perry

Hallo Cobbe,

Nee, ik bedoel iets anders.
Ik heb even een ander bestand bijgevoegd waarbij het één en ander waarschijnlijk wel duidelijker zal zijn.

De TK in kolom A geeft aan dat er een nieuwe combinatie gaat beginnen en dat er een
subtotaal in kolom G geplaatst moet worden.
De bedoeling is dat elke combinatie een eigen subtotaal moet krijgen.

Alvast mijn dank voor het meekijken.

Groetjes,

Perry :thumb::thumb::thumb::thumb:

Bekijk bijlage Subtotalen2.xls

Laatst bewerkt:
Dan zijn er nog wel een aantal vraagtekens:
Staan de plaatsen van de subtotalen vast?
Indien Nee:
Hoe komen de cijfers in de kolommen E & F tot stand - via formule of type werk?
Hoe komt die TK in kolom A tot stand - via formule of type werk?

Succes,

Hallo Thankyou,

Nog bedankt voor het meedenken van mijn probleem.

Ik heb het ondertussen kunnen oplossen door een kolom bij te voegen en overal waar een TK staat komt daar een uniek getal (1,2,3, etc) te staan en vervolgens subtotalen laten lopen en krijg hetgeen wat ik wil hebben .

Nogmaals mijn dank en respekt voor degenen die anderen met hun ecxel-problemen willen helpen.

Groetjes,

Perry :thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan