• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen uit een lijst van verschillende aantal regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste,

Ik heb een excelsheet met daar omzetten per artikel.
Van 1 artikel heb ik meerder omschrijvingen en wil daar de subtotalen van uitrekenen.

In de bijlage vind u een deel van mijn bestand terug, deze is in het echt ruim 6000 regels lang.
Dit gaat meerder keren voorkomen dus is er iets te bedenken dat dit op een gemakkelijkere manier ook de volgende keer gedaan kan gaan worden.

Groet HWV
 

Bijlagen

  • Subtotalen uitrekenen JO.xls
    59 KB · Weergaven: 40
ik zou met een draaitabel werken. Dat geeft altijd makkelijk je subtotalen

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Subtotalen uitrekenen JO.xls
    47 KB · Weergaven: 45
Draaitabel daar ben ik onbekend mee

sickofitall,

Bedankt voor de input.
Helaas heb ik nog maar één keer met een draaitabel gewerkt en weet niet meer hoe het moet.
Is het noodzakelijk om de formule`s om te zetten naar een vaste waarde?
Ben nu al bezig geweest met de draaitabel maar krijg kan het bronbestand (naam)Blad voor de draaitabel niet openen ?

Dan neem ik als uitgangspunt A3 :I13

Groet HWV
 
Draaitabellen lijken moeilijk om te leren maar eens je ze begrijpt zijn ze een handige tool voor verschillende problemen.

Klik op de link in mijn handtekening ;)
Daar staat een hoofdstuk over Pivot Tables en leer je stap per stap via een video (engels) alles over draaitabellen. Al deze video's (lessen) bekijken duurt ongeveer een halfuurtje en je weet meteen alles over draaitabellen :thumb:
Een aanrader!
 
sickofitall,

bedankt voor de tip.

Heb even de basis bekeken en zag gelijk wat ik fout heb gedaan.
Ik heb het gewenste resultaat nu behaald.
ik zal wverder de filmpjes gaan bestuderen om er meer van te weten t ekomen , erg leerzaam.
Ik had deze site al eerder gezien en er al veel vandaan gehaald, om dat ik niet echt thuis ben in engels wist ik niet dat ik bij Pivot Tables moest kijken.

Bedankt

Groet HWV
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan