• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotalen van artikelen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark2909

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop van harte dat jullie mij hierbij kunnen helpen...
Ik heb namelijk een groot bestand waarin alle lege schappen van een winkel in zijn weergegeven per datum.
Vervolgens heb ik de regels waarvan er dus wel voorraad in het magazijn is als zijnde "1" benoemd en in een draaitabel gezet.

Alles leuk en aardig maar nu wil ik dus de gemiste omzet per dag per product in deze tabel toevoegen, deze is berekend mbv gemiddelde afzet, verkoopprijs en aantal dagen leeg schap.
Ik ben dus op zoek naar een manier dat ik per product een subtotaal krijg van de misgelopen omzet. Dus niet per datum
Met subtotalen heb ik al een beetje lopen stoeien maar dat heeft ook niet het gewenste effect, tot nu toe.

Het originele bestand bevat nogal gevoelige informatie dus dat kan ik helaas niet uploaden.
Misschien dat ik een voorbeeldje in elkaar kan zetten met dezelfde eigenschappen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik kan daarin eigenlijk niet echt vinden wat ik zoek.

Heb even een bestandje in elkaar gezet wat erop lijkt.
Ik wil dus van zowel Product A, B als C het totale bedrag gemiste omzet per dag.
Het gaat over een sheet met ongeveer 5000 regels en 1000 verschillende artikelen.

Ik wil dus van zowel Product A, B als C het totale bedrag gemiste omzet per dag.
Het gaat over een sheet met ongeveer 5000 regels en 1000 verschillende artikelen.
Lukt dit niet met een draaitabel met product als rijlabel en som van gemiste omzet pd als waarde?
(Wel even de eerste twee kolommen van je tabel fatsoeneren.)

Hallo Cobbe,
Bedankt voor je reactie, wat je hebt gemaakt ziet er idd wel uit zoals ik het zoek. Ik snap alleen de formule niet, zou je deze kunnen toelichten?
Ook als ik hem doortrek naar 12 januari krijg ik enkel "0" te zien, de formule is exact hetzelfde als in de andere cellen, op de kolom na.

Frans, momenteel heb ik in de draaitabel een extra kolom toegevoegd met gemiddelde van Gemiste omzet en een eindkolom met eindtotalen hiervan.
Vervolgens heb ik onderaan de som van alle gemiddelden van de producten bij elkaar genomen. Ik denk dat ik dan aardig in de buurt zit.

In de originele tabel komt het namelijk ook voor dat de afzet p.d. veranderd, deze wordt namelijk automatisch berekend door het systeem. Ook gebeurt het dat er prijswijzigingen worden doorgevoerd. de gemiste omzet is dus niet constant hetzelfde bedrag.

Geef eens een voorbeeld met die draaitabel (en dus niet alleen met je tabel zoals in #1).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan