Subwoofer aansluiten via Pre out kanaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Even een vraagje over aansluiten van een subwoofer via een pre-out subwoofer kanaal.
Heb een Kenwood krf-v5300d receiver met daarop 5 kanaals geluid, de front, surround en
center speakers kan ik gewoon aansluiten via klemsluitingen, voor de subwoofer zit
een apart pre-out kanaal met c-inch aansluiting. De subwoofer zelf is er een zonder aparte
voeding of regeling (geloof dat dat passief heet..!?) ik krijg toch geen geluid uit de
sub woofer, wat doe ik verkeerd? Ik ben wat dat betreft nog een beetje een noob op
dit gebied...:eek:

Heb overigens ook een blu-ray speler aangesloten op de receiver via digitale coax kabel
uit naar de digitale coax ingang van de receiver, ook hier krijg ik geen geluid.
Ik kan wel met een optische kabel verbinding maken tussen de twee apparaten, maar
ik kon beter de coaxiale verbinding gebruiken, werd mij verteld door een lokale media
leverancier... Wat is hierin raadzaam? Er zitten overigens ook 5.1 ingangen op de
receiver waarmee ik met c-inch kabels ook direct mijn blu-ray speler kan aansluiten.

Zoals je ziet, zie ik door de kabel (bomen) even het bos niet meer...!!:)

Hellup

Remy
 
Ik heb de bluray speler nu met de c-inch kabels allemaal aangesloten op de
receiver, krijg nu op alle kanalen geluid behalve op dat pre-out kanaal voor
de subwoofer....:(

Moet ik hier toch een andere subwoofer op zetten dan ..? Of is er toch nog
een andere manier om de subwoofer werkende te krijgen ?

Heb hier een link met daarop de aansluitzijde... is wel van de 5200 serie maar is identiek
aan die van de 5300 serie

http://www.kenwood.nl/products/home/losse_componenten/avcc/KRF-V5200D



Wie weet de oplossing? :)

Groet,

Remy
 

Bijlagen

  • KRFV5200DS_E_REAR.jpg
    KRFV5200DS_E_REAR.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 271
Laatst bewerkt:
Hallo,

Is er iemand die mij wil of kan vertellen wat ik op de pre-out van mijn
receiver aan moet sluiten ? Want ik heb geen zin om iets te kopen
waar ik dadelijk ook niks aan heb....!:eek:

Heb nu zoals gezegd een 5.1 set met een passieve subwoofer, maar
dus ook geen geluid ! Is zo'n pre-out kanaal dus dan ook alleen maar
bedoeld voor subwoofer met eigen versterker ? Of wordt hier iets anders
mee bedoeld.


Wie weet het...??
 
De pre out zit na de voorversterker, en voor de eindversterker. Dat betekent dat je er idd alleen een actieve luidspreker op kunt aansluiten. Dat is een luidspreker met een eigen versterker en ook een eigen 220 V aansluiting.

Normaal gesproken komt er bij een AV versterker (zoals de Kenwood) alleen geluid uit het subwoofer kanaal als je er een surround signaal (van een DVD of game) instopt. Dat kan alleen via de digitale ingangen, niet via de analoge tulp.
Maar.. vaak zitten er op die versterkers "imitatie-surround" modes, zoals 'Dolby-Prologic' en 'DTS-Neo', in die stand kun je met een stereo bron wel alle speakers aansturen.

Het kan goed zijn dat de subwoofer het niet doet omdat in de Kenwood een instelling verkeerd staat. Vaak kun je ervoor kiezen om lage tonen of door de voor-luidsprekers te sturen, of door de surround.. Bij mij heet dat 'Crossover Frequency'. Je kiest er bijv. voor om alles onder 150 Hz naar de subwoofer te sturen. In de manual van je Kenwood zal staan hoe dat bij hun werkt.

Coaxiaal en optisch leveren een identiek signaal. Het maakt dus niet uit welke je neemt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan