Subwoofer met speakerwire op rca?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiddehoi

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Hallo,

Ik weet niet of deze in de goede sectie staat maar goed:

Ik heb een B&W subwoofer hier, maar deze heeft alleen maar speakerwire aansluitingen en dus geen interne versterker. Ik heb daarnaast een Denon avr 2700 receiver staan die werkt. Deze heeft alleen geen speaker wire aansluitingen voor de subwoofer, alleen RCA.

Moet ik dus een versterker kopen voor deze subwoofer, een nieuwe subwoofer met ingebouwde versterker of kan ik deze speakerwire subwoofer op een of andere manier laten werken met de Denon?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Hidde

Als je versterker een losse subwoofer kan aansturen, kan je rca (tulp) stekkers op de bedrading van je woofer monteren.

Maar als ik dat doe, dan krijgt de subwoofer toch te weinig vermogen door van de versterker? Want hij heeft dus geen interne versterker, de woofer.

hmm, je zou em aan kunnen sluiten op je B-speaker aansluitingen, maar dan kun je de hoeveelheid bas niet regelen, én, je versterker raakt in onbalans ...
Het is toch geen subwoofer voor in de auto?

Nee, het is geen subwoofer voor in de auto. Zal hem straks even uitbouwen voor het typenummer.

Zo'n versterker module zat ik ook al naar te kijken inderdaad, maar dan kloppen mijn vermoedens.
Dan gaan we daar maar weer eens naar kijken.

Bedankt!

Vraag mij af welke type subwoofer het is, zal wel uit een set komen?

Overigens heeft B&W ook een car audio line.
Heb hier nog de DM6 speakers van ze staan.:eek:

Typenummer is er af gesleten haha, maar inderdaad komt uit een set.

Maar goed, ik zal eens kijken naar die modules.

Staat er verder ook geen typenummer op de kist waar je de woofer hebt uitgebouwd of was dat een 'knutselkistje' ?

Knutselkistje, maar heb even gevraagd bij anderen. Die hadden nog zo'n versterker module liggen dus die heb ik overgenomen en nu werkt hij prima.

Alsnog bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan