Subwoofer opengemaakt >> Wat ik van binnen aantref?!!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
60
Hallo, ik heb ong 1,5 jaar geleden een Onkyo reciever gekocht bij mediamarkt. Hierbij stopte de subwoofer soms voor enkele minuten en ging daarna weer aan. Hier leerde ik mee leven.
Na hem verplaatst te hebben trek ik perongelijk de kabel kapot waarmee de subwoofer aan is gesloten. Dus ik maak de subwoofer open vanaf de achterkant en dit tref ik aan:

Is dit normaal???????


image_1.jpg



image.jpg


Ik heb de reciever incl boxen NIEUW gekocht, dus niet refurbished ofzo.
Heel het board zit onder hard wit spul....
 
Laatst bewerkt:
Dit is relatief normaal, veel fabrikanten doen dit, volgens mij om de condensatoren op hun plaats te houden (die willen namelijk nogal snel afbreken), of wellicht ook om statische elektriciteit tegen te gaan (isolatie).

Bij jou apparaat zijn ze echter wel erg vrijgevig geweest. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik las op een engels forum dat dit niet normaal was en dat waarschijnlijk hun lijmmachine in de fabriek kapot is gegaan terwijl hij de mijne aan het maken was.
De lijm zit ook op heel veel plekken midden op het board en niet om iets echt vast te zetten :s
 
Ik vind het ook wel heel erg veel, maar nu je hem hebt opgemaakt vervalt helaas de garantie.
 
Het is een subwoofer, dus binnen in die doos rammelt het behoorlijk. Om te voorkomen dat zwaardere onderdelen, zoals bijvoorbeeld de trafo's, van het board aftrillen worden deze vast gezet met lijm. In dit geval is er wel "wat" meer plak gebruikt dan normaal en het zit (lijkt op de foto) niet overal op de goede plek (meest linkse trafo op de onderste foto lijkt maar aan 1 kant lijm te hebben). Helaas kun je met zoveel plakzooi niet even aan de onderkant van het board controleren of er daar geen soldering los is gaan zitten vanwege het "geboem", waardoor de box soms uitvalt. Maar echt schadelijk is die lijm verder niet.
 
Tegenwoordig is dit zover ik weet vrij normaal. Mijn Cooler Master notebook voeding was ook helemaal volgespoten met lijm. Is gewoon om de boel op de plek te houden en te voorkomen dat je er zelf aan gaat zitten prutten.
 
Ik zou het gewoon laten zitten, als je het weg haalt maak je het straks misschien wel helemaal kapot, heb ik wel eens gehad :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan