subwoofer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

chuigonzales

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
ik heb gisteren een 5.1 speaker set gehaald van philips (mms460).
<br>
Enthousiast de boel aangesloten en stuitte vrij snel op een probleem, zoals de titel al vermeld werkt de subwoofer niet zoals hij zou moeten werken. Er komt zwakjes geluid uit. De knop achterop de sub is tot het midden opgedraaid.
De stekkertjes nogmaals gecheckt en veel gevloek achter de computer.
<br>
Ik weet niet of ik nog ergens de drivers nog moet updaten, het is me allemaal een beetje onduidelijk op de website van soundblaster. Misschien dat iemand een juiste link weet?
<br>
Ik heb een Sb Soundblaster live 5.1 geluidskaart. Iemand een idee wat er fout is?

Hoi,
welkom op helpmij.nl

Wat bedoel je met zacht geluid?
Heb je ervaring met 5.1 opstellingen?
Want dan zul je ervaren dat er altijd maar een zwak en zacht geluid ten opzichte van de andere speakers uitkomt.
Het is de bedoeling dat er uit die subwoofer alleen maar de lage tonen komen onder een bepaalde frequentie. En soms zal dat resulteren in dat er helemaal even geen geluid uitkomt.
Heb je de test uitgevoerd?

ik weet dat alleen de lage tonen uit de sub komen, deze zijn alleen zo zacht dat het niet normaal is. Zoveel verstand heb ik er nou wel weer van ;)

Als het goed is kun je alle volumes van alle kanalen/speakers op elkaar afstemmen.
Daar is ook een testprogrammaatje voor bijgeleverd als het goed is.
Het is ook nog eens zo, dat er wel iets afgespeeld dient te worden wat die subwoofer aan het werk zet.

:D ik neem aan dat hardstyle de sub wel aan het werk zet. Ik ben al in de control panel geweest en de bass op het hoogste volume gezet, ook de knop achterop de sub staat voluit. Ik ben nog maar eens op de site van soundblaster aan het kijken of ik een geschikte driver update kan vinden

Ik kan je uit jarenlange ervaring vertellen dat de drivers van Soundblaster nou niet de allerbeste zijn.
Start Google op en typ in:
drivers KX project
Dat zijn de allerbeste drivers voor jouw kaart.
Alleen even opletten, de voor en achterspeakres moeten worden omgedraaid. Dis even ompluggen.

Succes,
Fonz

oh dat zal ik ff checken dan, momentje, je hoort zometeen weer van me. Bedankt alvast dat je me wilt helpen, toppie :thumb:

Daar zijn we voor.
Dat KX is echt errug goed.
Ik hoor het wel.
Als het dan nog niet werkt, kan je kabeltje stuk zijn, of de plugjes of je kaart of de speaker.
Eerst die KX maar even.

ik had de instructies gevolgt. Daarin stond onderandere dat ik no moest klikken op elke reboot request. Heb ik gedaan, maar nu kan ik geen muziek luisteren.

Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 8878000A

Da's heel vreemd.
Uninstallen dan maar en de originele er weer op.
Ik ga die site nog wel even afsnuffelen hoe dat kan.
Uit welk jaar is jouw kaart?

ct4760 is het model nummer. Ik heb net de kaart uit de computer gehad, volgens mij is hij van 1999 ofzo

Gek, dat is bijna dezelfde waar ik jaren terug mee begon.
Die zou het toch echt moeten doen en goed ook.

Lees maar:
http://kxproject.lugosoft.com/help.php?language=en

Even naar FAQ en dan naar "Which soundcards can I use with........."
Daar staat de jouwe echt tussen.
Dus dan gaat er ietrs niet goed met de installatie.
heb je de oude drivers er wel eerst afgegooid?

Laatst bewerkt:
ik heb nu wel geluid, de center speaker geeft echter veeeel ruis, maar de subwoofer is nog steeds hetzelfde

ik stuit een beetje op een vreemde situatie nu. Ik uninstall de drivers. Reboot de computer, waarna deze zegt dat er een device is (zoals KX Projects ook aangeeft) ik moet dan niet rebooten maar de software van KX installeren. Heb ik ook gedaan. Nu kijk ik weer in mn device manager, zie ik dat de oude driver er gewoon weer op staat.

Ja, die Creative drivers zijn behoorlijk hardnekkig.
Wanneer je op die laatste link van mij klikt, kun je ook de hele help file downen van KX.

Heb je de kabeltjes al eens verwisseld om te zien of er eentje rot is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan