subwoofer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij niet.
Wanneer je goed leest, lees je dat het gaat om over het algemeen XP configuraties.
Volgens mkij is de laatste update ook alweer van 2003 en toen was dat Mediacenter er nog niet, toch? Weet het niet zeker.
Hoezo?

yoo het is gelukt om KX Projects drivers te installeren. De ruis uit de centerspeaker is nu weg.
Maar nog steeds hetzelfde resultaat van de subwoofer. Ik denk dat ik em maar ff terug ga brengen.

Da's mooi.
Het geluid zal nu velen malen beter zijn als dat het was.
Maar let op! Je voor en achter speakers zijn nu "omgedraaid". Dus wat voor was is achter en andersom.
Het is aan te passen in het KX mixertje door een vinkje te zetten, maar dan dan ga je voor bij aan het feit dat ze bij KX vinden dan de concerters van de achterkanalen beter zijn dan van de voor kanalen.
Ik zou eerst even een ander kabeltje voor de subwoofer proberen.

Als het goed is, zijn het van die cinch naar cinch kabeltjes toch?
Heb je er daar niet nog een van liggen? Van een CD speler ofzo?
Anders kun je het inderdaad even proberen om een kabeltje van een van de voorspeakers(waarvan je nu weet dat ie het doet)eruit te halen, om daarmee te horen of de subwoofer stuk is, of alleen het kabeltje.
Scheelt weer een gang naar de winkel.

ik zal ff uitleggen hoe de kabels van deze set in elkaar zitten.
<br>
Er zijn drie 3,5 mm jacks die van de geluidskaart naar de sub gaan.
<br>In de sub zit een aparte ingang voor de centerspeaker.
<br>Voor de front en rear speakers zijn er maar twee ingangen in de sub. Bijvoorbeeld 1 ingang voor de front splitst naar twee speakers.

wissel dan een van die jackkabeltjes even om. want daar krijgt die sub dus het signaal van.

Oke, ik ben weer terug. Vandaag toch maar wat dingen geprobeerd. Ik weet niet precies wat ik gedaan heb. Maar zodra de surround kabel uit de sub is getrokken doet de sub het prima. Zodra de de kabel voor de surround erin wordt gedaan doet de sub het niet meer.

nou idd bedankt voor je hulp AJ, ik denk dat ik er nu wel uit kom! :thumb: :thumb: :thumb:

Vertel.
Wat heb je gedaan?
Kunnen we allemaal weer van leren natuurlijk.

ik heb nu in principe alleen de groene jack in de sub en in de geluidskaart zitten.
In de sub zijn dat: De Front In. Verder is er nog de Surround In, maar daar moet ik nog ff verder mee rommelen. Nu niet zoveel tijd en ik moet binnenkort weer verhuizen, dus die rear speakers komen nog wel.
De derde derde ingang is de Center/ Sub. In. Met deze weet ik niet zoveel raad omdat de centerspeaker een eigen ingang heeft en de sub doet het nu zonder die aansluiting. (???)

Uit de gebruiksaanwijzing word me duidelijk dat als ik vier speakers wil aansluiten dat ik dan de groene jack in dezelfde ingang moet houden in de geluidskaart en dan niet de 'groene' ingang gebruiken van de sub maar de 'surround' ingang.

Tja,
daar zijn ze voor, die manuals.
Maar aan de andere kant moet ik bekennen dat Philips sommige dingen net even anders oplost.

Ja, het is heel erg onduidelijk en dus niet erg gebruiksvriendelijk. Op de website van Philips is wel een FAQ, maar die helpt je niet bij dit soort problemen. Jammer, voor de rest ben ik dik tevreden met het geluid, kan ik weer verder met produceren.:thumb:

Poduceer je?
Grappig.
Doe ik ook.
Wat produceer je?
Werk jij met dolby surround producties dan?
Daar gebruik je toch geen Philips speakers voor mag ik hopen?

Hahaha nee, het is puur voor mezelf en De surround is puur voor de films. Als het een goed nummertje is dan wordt het weleens gedraaid bij een klein feestje, dus dan komt het helemaal goed tot zijn recht.

Produceren doe ik met Reason 3.0, dure grap maar het is mooi spul. Zeer veel mogelijkheden om muziek te maken. Van klassiek tot aan de snoeiharde beats. :D

Hé, Reason gebruik ik ook. Leuk programmaatje.
Maar ik doe ook nog een hoop met Cubase SX, Pro-tools, Stylus RMX etc.
En natuurlijk het echte werk, gitaren, drumkits, percussie etc.

Zo hoort het toch?
Er is al zoveel nep op de wereld.
En wat ik op een drumkit kan, kan jij NOOIT met Reason of welk programma dan ook.
Zelfde geldt voor gitaar en bas natuurlijk.
Laat eens wat horen van zo'n beat die je maakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan