Sugessties Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

NimroDD

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2003
Berichten
50
Hallo,
Ik wil binnekort een nieuwe videokaart kopen, omdat ik nu een nogal verotte videokaart heb (Nvidea Riva TNT2 (16MB) Ik heb een niet al te groot budget (zo rond de €100) Ikzelf had een van deze videokaarten in gedachte, maar als jullie een beter weten rond de 100 euro, dan kunnen jullie die ook even zeggen :)


Club3D Radeon 9200
(Retail) 128 MB DDR-SDRAM ATI Radeon 9200 AGP 8x 400 MHz EUR 89,00

of

V9520 Magic/T
(Retail) 128 MB DDR-SDRAM nVidia GeForce FX5200 AGP 8x 400 MHz EUR 85,00

of

Asus V9520 GeForce FX5200 128 MB TV-out/DVI € 119,-
of

Asus V9520 GeForce FX5200 Magic 128 MB TV-out/DVI € 89,-

Voor welke zouden jullie gaan, of weten jullie een betere rond de 100 euro die hier nog niet bij staat?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag
;)
 
Ik zie dat je 3x dezelfde videokaarten laat zien, de GeForce FX5200. Daarnaast ook nog de Club3D Radeon 9200.

De 9200 zou ik zoiezo niet doen. Et schijnt dat deze zelfs lager geklokt is dan een Geforce 3 ti500.

Ik zou voor de GeForce FX5200 gaan. Deze is alleen niet speciaal gemaakt voor games, zoals de GeForce FX 5900, GeForce FX 5600 en de GeForce4 Ti wel zijn. Dit geeft nVidia ook zelf aan:

For the Mainstream/Value User:

GeForce FX 5200
GeForce4 MX
NVIDIA nForce2 Digital Media Platform
NVIDIA Personal Cinema
 
Owja, dat zie ik nu pas, maar ik wil er wel games mee spelen (zoals Unreal Tournament 2003 en Battlefield 1942) Zal die kaart deze games wel aankunnen ?

Maar is er geen andere (128MB kaart) tot de 125 euro die wel goed is ?

Hmmm...

Asus V9280 GeForce 4 Ti4200 8x 128 MB TV-out/DVI € 145,-

Deze kan ik mischien ook wel kopen, is die beter?
 
De kaart zal et wel aankunnen, alleen verwacht niet al teveel.

Een betere optie is om voor een Geforce4 Ti4200 128mb te gaan. Deze zijn gemaakt om mee te gamen en deze presteren dus merkbaar beter. Ik heb alleen geen idee hoe duur deze kaarten nu nog kosten.

En andere keuze is een Ati Radeon 9500.

Kijk hier ff voor de verschillen tussen de GF4Ti 4200 en de Radeon 9500:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=809645#post809645post809645
 
Jupss... ik heb mijn besissing ook gemaakt, en ga voor 139 euro een Radeon 9500 kopen. Voor datzlefde geld kan ik ook een ti 4200 kopen, maar ik hoor meer positiefs over de radeon.
 
Geplaatst door gebruiker62
Jupss... ik heb mijn besissing ook gemaakt, en ga voor 139 euro een Radeon 9500 kopen. Voor datzlefde geld kan ik ook een ti 4200 kopen, maar ik hoor meer positiefs over de radeon.

Waar kan je die Radeon 9500 en Geforce 4 Ti4200 voor 139 euro kopen ? :D
 
Speel je wel eens games? Dan zou ik voor die ATi kaart gaan. Die is sneller dan een fx5200.

De beeldkwaliteit van een ATi is over het algemeen ook wat beter.

De beste keuze lijkt mij toch een Ti4200. Die zijn door de introductie van de FX-lijn erg goedkoop aan het worden.

Waar kan je die Radeon 9500 en Geforce 4 Ti4200 voor 139 euro kopen ?
4200 9500
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door meelman
Speel je wel eens games? Dan zou ik voor die ATi kaart gaan. Die is sneller dan een fx5200.

De beeldkwaliteit van een ATi is over het algemeen ook wat beter.

De beste keuze lijkt mij toch een Ti4200. Die zijn door de introductie van de FX-lijn erg goedkoop aan het worden.

Yep, ben et met je eens. Maar een goedkopere tussenstap is dus de Radeon 9500. Grootste voordeel is dat deze kaart DirectX9.0 volledig ondersteund. De Gf4Ti daartegen moet et doen met ''slechts'' DirectX8.1.

Dat betekent niet dat de GF4Ti te traag is voor DirectX9-games.
 
Geplaatst door NimroDD


Waar kan je die Radeon 9500 en Geforce 4 Ti4200 voor 139 euro kopen ? :D

Bij de mycom... stond in de folder... Ik weet niet waarje woont, maar als er geen mycom in de buurt is, kun je 'm gewoon op I'net bestellen (www.mycom.nl)
 
Geplaatst door Muurhond
Dat betekent niet dat de GF4Ti te traag is voor DirectX9-games.
ja, daar zit het probleem. Het is leuk dat de fx5200 DX9 ondersteunt, maar als er games zijn die DX9 ècht benutten, zijn ze gewoon niet krachtig genoeg.*1) (de FX5600 en 9500 misschien ook niet)

Dan is het zinloos om geld uit te geven aan DX9 ondersteuning en is een 4200 een heel leuk alternatief.

*1) Ze zijn wel snel genoeg om de games rond te krijgen, maar de echte DX9 effecten weergeven is onzin omdat je daar pas op hogere resoluties profijt van hebt.
 
Geplaatst door meelman



*1) Ze zijn wel snel genoeg om de games rond te krijgen, maar de echte DX9 effecten weergeven is onzin omdat je daar pas op hogere resoluties profijt van hebt.

Waarom?
 
Geplaatst door Muurhond
Waarom?
De pixel- en vertexshaders hebben een minimale resolutie nodig. Andere DX9 functies hebben betrekking op AA en AF. Dat red je gewoon niet met die kaarten.
 
Geplaatst door gebruiker62
Even concreet.... Welke videokaart is nu beter???
De Nvidia Geforce FX5900Ultra 256Mb. Maar die valt buiten het budget... :D

Je kunt niet zo een kaart aanwijzen die beter is. De één is op sommige punten beter dan de ander en andersom. Wat wil je met die kaart gaan doen?
veel desktopwerk ----> 9200
games -------> ti4200 / 9500
videobewerking -----> 9200
 
Radeon 9100 met 128mb DDR ligt ook nog in je budget en ik heb van sommige gehoord dat die beter is dan FX5200....
 
Geplaatst door _CompuFreaky_
Radeon 9100 met 128mb DDR ligt ook nog in je budget en ik heb van sommige gehoord dat die beter is dan FX5200....
een 9200 is vreemd genoeg langzamer dan een 9100. Die is gebaseerd op de snellere R280 chip. Dus een 9100 is ook een goede keuze.

Ik zou een ti4200 kopen want die is stukken sneller dan een 9100/9200.
 
DirectX9-features zijn helemaal niet resolutie-gebonden. Daartegen zijn Anti-Aliasing en Anistropic Filtering ook niet DirectX-gebonden, maar hangt et puur van de kaart of dit wordt ondersteund en of de performance niet enorm omlaag gaat.
 
Ik zei het een beetje ongelukkig. Laat ik het zo zeggen:

DX omvat allerlei effecten die het realisme in spellen verhogen. En zonder hoger resoluties, AA en AF kun je nooit realisme bereiken.
 
Geplaatst door meelman
Ik zei het een beetje ongelukkig. Laat ik het zo zeggen:

DX omvat allerlei effecten die het realisme in spellen verhogen. En zonder hoger resoluties, AA en AF kun je nooit realisme bereiken.

Dat hou je toch. Maar de effecten zijn aanwezig, ongeacht de resolutie-stand.

Trouwens, in snelle games maakt et niet uit of je AA en AF aanhebt. Et gaat zo snel aan je voorbij dat je et amper opmerkt.
 
Ik denk dta ik voor de Ti4200 ga, bedankt allemaal voor jullie reacties ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan