• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sumif and

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

Vanaf cel J481 wil ik in kolom J het (sub)resultaat van de waardes in kolom J (range J2:J479) indien de waarde in cel B481 en D481 gelijk is aan de waarde range B2:B479 respectievelijk D2:D479

Wie kan mij met de formule in cel J481 helpen?

Groet
Sjoerd
Bekijk bijlage export.xls

Hoi Sjoerd,

Probeer deze eens...
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$479=B481)*($D$2:$D$479=D481)*($J$2:$J$479))

Ik heb de Engelse versie dus de formule is aangepast van SOM naar SUM, maar dan lukt het nog niet. De uitkomst in cel J169 zou "150" moeten zijn, maar deze staat nog op "0". In de bijlage de bijgewerkte versie.
Bekijk bijlage export1.xls

Ow ja! SORRY! Je zou kolom B,C en D moeten conventeren naar getal.

Als het goed is heb je in kolom die kolommen van die groene hoekjes staan en als je er op klikt krijg je zo'n uitroeptekentje. Dat betekent dat het opgeslagen is als "tekst" en als je er op klikt staat "convert to number"? (Engels natuurlijk). Als je B2 tot D167 selecteert komt dit uitroeptekentje weer > conventeer alles naar getal en dan moet ie werken of alle 3 de kolommen selecteren en de celproperties aanpassen naar "number"?

Hoop dat het duidelijk is...

Laatst bewerkt:
groene hoekjes? Nee hoor. De formule was niet opgeslagen als "text". Ik heb het nu gewijzigd in "number" en krijg nu als resultaat 0,00. De formule klopt dus nog niet helemaal.

Bij mij doet ie het gewoon. Zie bijlage.

En de celeigenschappen kunnen gewoon op "standard".

Dat is vreemd. Als ik jouw bijlage open, werkt het prima! Ik zie niet zo snel waar het verschil in zit. Hoe dan ook, hier kan ik verder mee. Harstikke bedankt :thumb:

Ik zou het ook niet weten, maar ben blij dat ik je met het bestandje heb kunnen helpen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan