• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sumproduct formule werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hi,

Onlangs ben ik geswitched van Excel 2003 naar 2010. In een file gemaakt onder 2003 had ik een 374 sumproduct formules welke allemaal prima werkte.
Echter, wanneer ik het bestand open in 2010 doet geen een van deze formules het. Als fout melding krijg ik "A value is not available to the fuction or formula"

Onderstaand de formule:

Code:
=SUMPRODUCT(('Barco Finance P2P-O2C Report'!$AJ$19:$AJ$5000="BarcoNV.")*('Barco Finance P2P-O2C Report'!$F$19:$F$5000="Inbound")*('Barco Finance P2P-O2C Report'!$B$19:$B$5000="Y"))

Kan iemand mij vertellen wat hieraan niet goed is volgens de eisen(?) van 2010?

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien overgestapt van de engelse naar de NL versie?

Dan de naam van (en in) de formule aanpassen.

Laatst bewerkt:
Hi Oeldere,

Beide versies zijn EN.
Ook wanneer ik de formule opnieuw maak werkt het niet...

Code:
!$B$19:$B$5000="Y"))

Staat Y in dit geval voor jaar?

Zo ja, dan heeft het misschien met de celeigenschappen te maken.

Zelf heb ik geen Excel 2010, dus ik kan het probleem niet nabootsen.

Nee, Y staat voor (Y)es.
De cellen zijn allemaal Tekst cellen (ook zo geformat) maar wat ik ook probeer ik krijg geen resultaat. Waardeloos dat 2010!

Ik denk dat ik de oplossing heb. De formule Sumproduct vervangen door Countifs. Hiermee werkt het wel, jammer alleen dat je alles kunt veranderen (x374).
Vraag me nu wel af waar de formule Sumproduct nog goed voor is als je hier alleen maar fout meldingen op krijgt met Excel 2010...

Oeldere bedankt!

Ralph,

Voordat je alles gaat omzetten, zou ik eerst de formule op onderdelen controleren. De melding is dat een bepaalde waarde niet wordt gevonden, dus is er iets verplaatst? In een simpel voorbeeld zie je dat somproduct en sommen.als een zelfde uitkomst geven. In principe zou de fomule naadloos over moeten gaan naar een nieuwe versie. Weet overigens ook dat sommen.als alleen in 2007 en hoger werkt, dus als het bestand ook voor lagere versie toegankelijk moet zijn, zou ik hem niet gebruiken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi Rob,

Thanks voor je input
Het bestand is niet veranderd alleen nu geopend in 2010. Voor de zekerheid (zou niet nodig moeten zijn) nogmaals alle betrokken kolommen gecontroleerd op spaties, punten, teksten etc maar geen resultaat. Het lijkt alsof ie de formule Sumproduct niet herkent/niet werkt. nogmaals bestand en formules zijn niet veranderd.

Bij toeval probeer ik CountIfs omdat ik daarin ook meerdere creteria kan opgeven en ineens was daar wel resultaat. Zojuist heb ik alles omgezet naar CountIfs. Koste even maar gelukkig werkt het nu weer.

Dit is iig wat ik zag/kreeg, foutmelding: "A value is not available to the formula or function"

2010 formule probleem.jpg

Maareh... topic is al dicht hoor :)

Thanks iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan