Sun java v1.4.1_01

Status
Niet open voor verdere reacties.

eristoff3

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
24
Ik heb een probleem met java van Sun. Ik heb geprobeerd om Sun Java 2 Runtime Enviroment SE v1.4.1-01 te installeren. De installatie is echter mislukt, en bleef aan het eind vaststaan. Nu staat dit programma in het configuratiescherm bij software, ik kan het alleen niet verwijderen. Als ik op verwijderen klik, krijg ik de mededeling of ik alles wil verwijderen, als ik vervolgens op ja klik gebeurt er niets.

Als ik het installatieprogramma start krijg ik de mededeling dat java al is geinstalleerd, en de vraag of ik het wil verwijderen, wat ook niet lukt.

Wie kan mij helpen???

Bij voorbaat dank!
 
Download jv 16 powertools.
Verwijder daarmee alle verwijzingen naar Java Runtime.
Ga dan naar je map Downloaded Program Files en verwijder hem daar ook.
Dan zou je hem opnieuw moeten kunnen installeren.
Hou in ieder geval wel je IE, OE en andere browservensters dicht, maar het beste is om in de veilige modus te installeren.

Groetjes,

Pieter
 
Java 1.4.1 (vervolg)

Pieter, bedankt voor je antwoord, ik heb java kunnen verwijderen, en opnieuw geinstalleerd.

Nu heb ik alleen het volgende probleem: ik werk met 2 browsers: internet explorer en Opera. In beide browsers worden op sommige pagina's de afbeeldingen niet weergegeven (ik neem aan op pagina's die met java werken). Menu's met java worden wel geladen. In internet explorer staan wel de contouren van de afbeeldingen met een rood kruisje. In Opera is het scherm helemaal wit.

Extra gegevens: internet explorer versie 6, met alle servicepacks. Microsoft Virtual Machine ook geinstaleerd.

Opera: versie 7.01

Bij voorbaat dank
 
aanvulling

Nog even een aanvulling op vorig bericht: dit is de foutmelding die in Opera verschijnt:

" var SymTmpWinOpen = window.open; window.open = SymWinOpen; ; window.open = SymTmpWinOpen;"
 
oorzaak gevonden

Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden: Norton Personal Firewall, als ik deze uitschakel worden de pagina's wel goed geladen.

Hoe ik mijn firewall moet configureren weet ik niet, en hoor ik graag.

Bij voorbaat dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan