super heete laptop wat moet ik doen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
hallo

mijn laptop is al lang best wel heet. vandaag het max en viel uit.... hij blaast altijd heel erg en nu ik kijk naar de hitte van mijn processpr : amd v120 rond de 80 graden celsieus hangt lijkt het me best wel hoog en me moederbord ook: Besturingssysteem
MS Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor
AMD V120 81 °C
Champlain 45nm Technologie
RAM
2,00 GB Single-Kanaal DDR3 @ 531MHz (7-7-7-20)
Moederbord
Hewlett-Packard 143B (Socket S1G4) 78 °C
Graphics
Algemeen PnP-beeldscherm (1366x768@60Hz)
AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250 (HP)
Harde schijven
244GB Western Digital WDC WD25 00BEKT-60A25T1 SATA Disk Device (SATA) 41 °C
Optische schijven
hp CDDVDW TS-L633N SATA CdRom Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

wat moet ik nu doen??

Goedemorgen,

Ventilator koelgaten misschien even stofvrij zien te maken.

hoi pascalboy,

Maak hem van binnen schoon. Doe het zelf of laat het doen. Dat helpt eenorm. Want 80 graaden is echt te warm. gebruik hem ook niet meer tot hij schoongemaakt is. anders gaat hij kapot.

Kees

Een beetje computerwinkel verkoopt bussen met perslucht. Hiermee kun je je luchtgaten uitblazen en met een stofzuiger kun je ze uitzuigen. Neem een zachte kwast van de bouwmarkt en veeg alles voorzichtig schoon.

Wanneer je een stofzuiger gebruikt, neem dan een dunne sateprikker of iets dat daar op lijkt om te voorkomen dat je ventilator als een dolle begint te draaien...

Het lijkt me logisch, maar even voor de zekerheid: Laptop uitzetten voor dat je begint met schoonmaken!

hallo, ik heb hem zelf even schoongemaakt met me stofzuiger en een prikker en een compresor (kleine met weinig lucht druk. het is volgens mij goed gelukt en de temp. is nu Gemiddelde Temperatuur 43 °C is dat nu goed genoeg??

oke bedankt allemaal hier kan een slotje op :)
echt super bedankt allemaal

Hoi,

Dat kan je zelf rechts boven in de donker blauwe balk;):thumb:

was al gebeurd maar naar gebruik blijkt het gemidelde iets boven de 50 te zijn dat is nog goed toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan