Super high performance pc - +/- 4000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisje2

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Beste forum bezoekers,

Ik ben van plan om mijn eigen computer te maken, voor een budget rond de 4000 euro. Ik wil met deze computer gaan videobewerken, beeldbewerken en natuurlijk gamen. Ik wil graag een computer die zowel lawaaiig is (tijdens gamen en videobewerken) maar ook stil kan zijn (tijdens een film bijv. of tijdens internetten). Ik ben van plan om deze computer zelf te bouwen. Ook wil ik graag een computer die er mooi uit ziet (mijn voorkeur ging uit naar de cosmos 2) en met randapparatuur die erg goed uitziet. Verder kan ik geen onderdelen meenemen naar mijn nieuwe computer (ik kom van een laptop waar ik nu gek van word :P).
Zouden jullie mij a.u.b. advies kunnen geven voor mijn computer! Alle informatie is van harte welkom!
Bij voorbaat dank,

Christiaan

vraag me af hoe serieus deze vraag is een high end game pc kost normaal rond de 1000/1500 euro meer dan dat en je gaat geld letterlijk weg gooien

Hoi,

Hoe serieus moeten we dit nemen voor dat geld heb je wel drie pc's daarom stel zelf eens wat samen ,als je hem zelf wilt bouwen zal je ook wel verstand van hardware moeten hebben.

voorkeur van merken? en voor het randapparatuur? is dat dan alles (scherm, geluidsinstallatie, toetsenbord en muis)?

@vanschagen hahaha net zo serieus als de vraag en nog bij de mediamarkt ook:P

1. Hoeveel schermen wil je?
Wat meer informatie ajb, want dit trekt op niet veel, sorry maar het is waar :).
Wij willen je wel helpen maar je moet dit even invullen.

Dank jullie allen voor jullie snelle reacties,

Aan Modag en Firestorm, ik ben erg serieus, en dit systeem is voornamelijk voor video bewerken met gamen af en toe ernaast.
Aan modag, ik heb de afgelopen weken redelijk wat research gedaan naar het in elkaar zetten van computers, ik heb vrienden die er verstand van hebben als ik hulp nodig heb.
Aan los-cuentos, ik vind de producten van Razer erg mooi. Voor schermen dacht ik aan 27 inch, verder geen voorkeur. En dan nog geluid en verder heb ik geen randapparatuur nodig.
Aan subplayer52. Ik wil 1 scherm, en ik heb dat formulier erbij gehouden toen ik het origineel schreef.

Ik was zelf aan het denken aan:

Cosmos 2
corsair ax1200i
evga gtx 680 (2x)
Corsair ssd 120 gb (2x)
Razer Ouoboros
Razer deathstalker ultimate elite
corsair h100i
asus rampage 4 extreme
Intel i7 - 3939k
corsair ddr3-1600 32 gb dominator
western digital black
Beeldscherm vind ik nog steeds moeilijk

Ik hoop dat ik jullie hierbij meer informatie heb gegeven.
Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties.

Christiaan

Laatst bewerkt:
Tip: Leg wat geld apart voor toekomstige upgrades, want alles zal overkill zijn.
Maar dit zou ik kopen.

Leg het overige geld apart om een nieuwe gpu te kopen wanneer je niet alles meer op ultra kan spelen.
Maar dit zal wel een tijdje duren :).
Veel succes met het ineenzetten :D.

Edit: Waterkoeling is natuurlijk ook een optie als je het ziet zitten om dit ineen te zetten.
Maar een i7 3970X is écht overkill, geloof mij.
Het verschil tussen een i7 3930K en een i7 3970X is 500 euro en 2 seconden.
Dat is het echt niet waard vind ik.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt,

Aan los cuentos, heel erg bedankt! Maar denk je dat een enkele gtx 680 genoeg is en is de antec een goede power supply? Verder vond ik het eigenlijk bijna perfect. :)
Aan subplayer, heel erg bedankt voor je reactie. Hoe snel zal ik moeten upgraden denk je? (als ik zoveel uitgeef hoop ik niet snel :P) Ik denk dat je gelijk hebt met de cpu. Maar moet ik amd nemen of nvidia op dit moment?
Heel erg bedankt voor de reacties!

Christiaan

Laatst bewerkt:
Aantal Product Prijs
1
ASRock B75 Pro3-M iB75, SATA600 RAID, USB3.0

62.90
2
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7950 3GB DVI/HDMI/2xDP

559.80
1
Corsair 2x8GB, DDR3, PC12800, CL10, Vengeance, LP (blauw)

72.90
1
Crucial SSD 2.5", 256GB, SATA600, m4

175.90
1
Fractal Design Midi Tower Define Mini mATX, No PSU

82.90
1
Intel Xeon E3 1220V2 3.10GHz 5GT/s 8MB Box

181.00
1
Scythe Processor Koeler Shuriken Rev. B AMD & Intel

27.90
1
Seagate Harddisk 3.5" 2TB, SATA600, 7200rpm, ST2000DM001

84.90
1
XFX Voeding ProSeries Core 550W

54.90

Verzend- en betaalwijze:
Verzenden na vooraf betalen (iDEAL) €
7.00

Totaal incl. BTW: €
1310.10
Totaal excl. BTW (21%): €
1082.73

Even een winkel wagentje gekopierd en geplakt.
Hiermee alleen al zou je een dikke HIGH END PC hebben.
Dit is echter zonder randapparatuur.

Excuus voor de wat ongemakkelike kopie van de winkel wagen. Het lukt niet om deze te linken.

Is dit voor hobby of proffesioneel gebruik?
Ik denk alsnog dat je het met hobby wel met een Xeon moet redden ;). Bespaart een hoop.

Haha. voor die centen van dat mediamarkt ding had ik wel duidelijk een extra hd, betere videokaart en met name wel wat meer ram verwacht. Mediamarkt is dus echt een prijzenRAMMER:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan