Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door Steve
Zal wel niet kloppen, tenzij je in Siberië woont. De CPU-temp kan namelijk _nooit_ lager zijn dan de omgevingstemp, dat is fysisch onmogelijk.
Blijft dan toch een vreemde meting.Geplaatst door brits
mijn bios geeft nu 13 graden aan.
brits
Nee, want er komt nu minder energie bij de sensor en registreert de sensor een lagere temperatuur dan zonder stof.Geplaatst door maestro12
Denk het niet, want dan zou de temperatuur waarschijnlijker hoger zijn dan normaal.
Heb je al in je bios gekeken??
Ik denk dat je in dat geval het BIOS moet upgraden, want de sensor wordt waarschijnlijk doodleuk verkeerd uitgelezen.Geplaatst door brits
mijn bios geeft nu 13 graden aan.
brits
Geplaatst door Lekkere Kwal
Nee, want er komt nu minder energie bij de sensor en registreert de sensor een lagere temperatuur dan zonder stof.
Met Aida32 kan je niet kijken wat voor cooler je hebt.Geplaatst door brits
kan ik dat met aida32 doen.
brits
Hij heeft het over stof op de sensor, niet op de processor zelf, dus heeft het stof in zo'n geval geen effect op de temperatuur van de processor, maar alleen op de weergave van de sensor.Geplaatst door maestro12
Dat ligt er dus maar net aan waar de sensor en het stof zich bevindt.
In de meeste gevallen bevindt de sensor rechtstreeks op/tegen de processor en het stof zich aan de andere zijde daarvan. Omdat het stof dan een 'isolatielaagje' vormt aan de luchtzijde van de sensor wordt deze niet meer beïnvloedt door de koelere omgevingslucht en zal dan een hogere temperatuur aangeven.
Maar dat is mijn mening, mischien heb jij hier meer ervaring mee.
Die sensor warmt zelf toch verwaarloosbaar weinig op (aangezien hij anders geen goede tempsensor zou zijn)? Dus hoe kan hij dan warmer worden van de omgevingstemperatuur terwijl hij zelf is geïsoleerd van de omgeving?Geplaatst door Steve
Er zijn twee aspecten aan dat stofverhaal: er komt iets minder energie bij, maar de sensor is ook geïsoleerd, raakt de omgevingswarmte dus moeilijker kwijt. Denk maar aan isolatie in de winter, zorgt ervoor dat het huis warmer is. Of als je 's nachts onder een deken gaat liggen, dan heb je het toch ook warmer?
Ik hou het trouwens bij een rotte tempsensor.
De sensor zelf produceert geen warmte, maar wordt wel flink opgewarmd door de CPU. En het stof zal er eerder voor zorgen dat hij steeds meer opwarmt, de opgenomen CPU-warmte kan immers moeilijker weg. Het is in elk geval uitgesloten dat de sensor door het stof kouder wordt dan zijn omgeving.Geplaatst door Lekkere Kwal
Die sensor warmt zelf toch verwaarloosbaar weinig op (aangezien hij anders geen goede tempsensor zou zijn)? Dus hoe kan hij dan warmer worden van de omgevingstemperatuur terwijl hij zelf is geïsoleerd van de omgeving?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.