Super snelle Hijack This log analyse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
406
Met alle respect voor de makers van de site: antispywareoffensief , vind ik toch het checken van een hijack log erg omslachtig.
Je moet registreren, huisregels, etc, etc..
Waarom zo omslachtig?
Men maakt een log file en plakt deze vervolgens in de juiste venster op: http://hijackthis.de/index.php?langselect=english
Je klikt op Analyze en voila een duidelijke overzicht.
Seconden werk en super duidelijke uitleg per item.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1000%, probeer het maar.
Gaat zelfs zeuren als je niet de nieuwste versie van Hijack This gebruikt.
Door de uitleg weet je ook wat, wat is.
 
Ziet er goed uit,net geprobeerd gaat goed maar 1 positieve verwijzing gedelete.
Kijken wat de andere ervan vinden.
:thumb:
 
Heb foutje gemaakt bij titel: lof in plaats van log.. Kan niet veranderd worden..
Ik heb deze link gekregen van systeem beheerder, ze gebruiken het al een tijdje voor hun bedrijf.
Zoals je ziet, Merijn (maker van) heeft toestemming gegeven voor het plaatsen van een link naar hun site. Ik neem aan dat het goed zit.

Tja, wat de anderen vinden..
Het is een goede tip op basis van: take it or leave it!
 
Heb de titel even aangepast voor je.:)

Ik zou niet echt alleen vertrouwen op zo'n "programma".
Dit zegt Buffy erover:
Geplaatst door Buffy
Daar komt nog bij: zo'n analyzer geeft wel aan welke regels in het HijackThis-log gefixt moeten worden, maar meestal is dat niet genoeg om het probleem op te lossen. Voor de meeste items in het HijackThis-log geldt dat het fixen wel de register-entries wijzigt, maar de foute bestanden niet van de pc verwijdert. Vaak betekent dit dat het fixen met HijackThis alléén niet helpt, omdat de foute bestanden op de pc blijven staan en er dan voor zorgen dat het probleem net zo snel weer terugkomt.

Zie ook deze link waar de quote vandaan komt en meerdere uitspraken staan:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=2876
 
Hij maakt ook ernstige fouten trouwens. Heb even een log van mijn thuis-pc laten analyseren. Resultaat: ik zou het 023-item van mijn antivirusprogramma (Kaspersky AV Personal Pro) moeten fixen! Dit proces is essentieel voor het draaien van Kaspersky. Fixen zou ervoor zorgen dat de service zou worden uitgeschakeld en ook niet meer zou opstarten...

Wees dus voorzichtig, beste mensen.
 
Ook ik heb dezelfde ervaringen als Buffy, er worden behoorlijk wat fouten gemaakt, een aantal antivirus programma's zouden moeten worden gefixed, diverse on-linebanking programma's zouden moeten worden gefixed en ga zo maar door.
Heel kort gezegd, alles wat de analyzer niet kent in zijn database wil hij gefixed zien, heel erg gevaarlijk als je niet weet welke bestanden waarvoor dienen, bovendien blijft dan ook nog, zoals Buffy al aangeeft (in de quote die crash plaatste), heel vaak de foute bestanden nog op de pc staan, kortom een aardige hulp voor mensen die weten wat alles betekent maar voor mensen die dat niet weten......gewoon niet gebruiken.
 
Crash: bedankt, toppie!

O.K. het is wel mogelijk dat de analyzer (soms) ook een fout maakt,welke programma doet dat niet?
AdAware vindt soms wat Spybot niet kan vinden.
Wat betreft Kaspersky (buffy), of anders, dan kan men toch een mail sturen naar Mathias (van de analyze site).
Iedereen maakt fouten.
In Februari 2005 detecteerde McAfee de Hijack This progje als worm/virus (zie info: http://www.merijn.org/) dus... nobody is perfect!

Maar goed het was maar een tip....
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Bugs Bunny
Crash: bedankt, toppie!

O.K. het is wel mogelijk dat de analyzer (soms) ook een fout maakt,welke programma doet dat niet?
Graag gedaan.

Ik ben bang dat dit soort software altijd fouten blijft houden. De Spyware wordt steeds geavanceerder, dus enige kennis van zaken is belangrijk. De mensen die de logs nakijken hebben natuurlijk kennis van zaken en de nodige ervaring, daarbij kunnen zij makkelijker dingen nakijken/controleren. Ze hebben meer bronnen voor de info, dan dit soort software zelf heeft.
 
analyzer geeft dit advies

de analyzer zegt O17
dit hoort hier niet als ip is niet bekend.
dan komt er 2 nummers 195 241 48 33
195 241 49 33

hoe weet ik of dit adres klopt en nog 2 ook?
de rest lijkt goed???????
jwind



ogfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:46:09, on 15-4-2005
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: analyzer geeft dit advies

Geplaatst door jwind
de analyzer zegt O17
dit hoort hier niet als ip is niet bekend.
dan komt er 2 nummers 195 241 48 33
195 241 49 33

Zoals ik al zei: die analyzer maakt ernstige fouten. Zou je die 017-regels fixen, dan zou je waarschijnlijk ernstige problemen krijgen met je internetverbinding. Dit zijn namelijk gewoon de DNS-Servers van jouw internet-provider (Tiscali, toch?).

PS: logs nakijken doen we Helpmij al lang niet meer.
 
hallo antwoord

hallo
bedankt voor je reactie
dacht al dat deze nummers niet verkeerd waren.
nu heb ik zekerheid.
bedankt

jwind
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan