super trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

guevara

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
hallo allemaal
de titel zegt t al mijn pc is super traag. ik heb de hd een tijdje geleden geformateerd want er waren een paar virussen die ik niet weg kon krijgen. ik heb er win 2000 op gezet.
mijn vraag is kan iemand me een checklijst geven waarop staat welke componenten ik moet chekken en hoe moet ik ze chekken.

alvast bedankt

Kijk eens op dit topic van HelpMij.
Volg de instructies aldaar.

Laatst bewerkt:
Overbodige software verwijderen, prullenbak legen, tijdelijke internet bestanden en cookies verwijderen, op virussen scannen (www.housecall.nl), schijf defragmenteren, www.schoonepc.nl bekijken, enz. :)

Heb je in ieder geval iets te doen! ;)

beste mensen ik heb mijn pc met adaware (upgedate) en hijack gescand en ik ben mijn hd aan het scannen met norton antivirus

hier zijn de log files

Laatst bewerkt door een moderator:
nou aan de spyware ligt het niet kreeg ik te horen op "Helpmij tegen spyware offensief (deel 6) "

hoe moet ik nu verder?

Geplaatst door T._de_vries
Overbodige software verwijderen, prullenbak legen, tijdelijke internet bestanden en cookies verwijderen, op virussen scannen (www.housecall.nl), schijf defragmenteren, www.schoonepc.nl bekijken, enz. :)

Heb je in ieder geval iets te doen! ;)

Allemaal al gedaan?

Geplaatst door H@NsiePanzzzer

Allemaal al gedaan?

ja
mijn pc is virus vrij www.housecall.nl vond een virus en heeft m verwijderd. ik scan hem nog eens voor de zekerheid met norton antivirus
spyware vrij
gedefragmenteerd
de overbodige software is verwijderd
prullenback is leeg
tijdelijke internet bestanden en cookies zijn verwijderd

dus ik heb bijna alles gedaan van je lijst H@Nsie
zou het toch aan de hardware liggen of moet ik m voor de zekerheid eerst formateren en dan kijken?

ik heb de geheugen getest met een software genaamd memorytest of zo iets. na uren draaien was er nog geen foutmelding dus ik heb het scannen gestopt.

Ik denk toch dat het softwarematig is. Na een tijdje is windows gewoon 'vuil' geworden en wil ie niet echt meer draaien. Wanneer is de laatste keer dat je windows hebt geinstalleerd?

Geplaatst door T._de_vries
Ik denk toch dat het softwarematig is. Na een tijdje is windows gewoon 'vuil' geworden en wil ie niet echt meer draaien. Wanneer is de laatste keer dat je windows hebt geinstalleerd?
dat is niet zo lang geleden maar toch ik ga m even formateren

Ok, vaak zijn de problemen dan in 1 keer opgelost... :)

Wel een backup maken hè!!! ;)

ik heb nog een vraag. ik ben met emule bestanden aan het downloaden. wat gebeurt er met die bestanden als ik de hele folder kopieer en later als ik hem geformateerd heb in temp plak. accepteert emule dat of doet ie dat niet?

Volgens mij werkt het net als KaZaA, dat ie dus gewoon door download...

Je kan gewoon de tempmap van emule kopiëren en na een nieuwe installatie weer terug zetten, alleen moet je wl eerst een download starten, anders maakt ie geen tempmap aan.
Dus eerst emule installeren, een willekeurig iets downloaden (alleen er mee beginnen is al genoeg), emule afsluiten en je tempmap vervangen voor de oude.

hi allemaal
ik heb mijn pc geformateerd en xp prof daarop gezet.
hij is niet meer traag behalve als emule aan staat. en daar kan ik mee leven. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan