SuperAntiSpyware valt me lastig tijdens opstart pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb de gratis versie van SAS en steeds wanneer ik mn pc opstart start FireFox op en krijg ik een venster van SAS voor mijn neus met de vraag of ik wel even wil kopen... Uninstallen en herinstallen van SAS heeft slecht tijdelijk een positief resultaat...

Iemand een oplossing?

Linkje

als je op jouw link drukt kom je bij de pro versie uit.
heb je wel de free versie gedownload en geinstalleerd?

Ik heb wel degelijk de free versie, maar die link is het venster dat me wordt voorgeschoteld.

Bijlagen

• sas.jpg
    sas.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 62
kijk eens bij instellingen en post eventueel een paar screenshotjes

Ik heb gewoon de free versie geïnstalleerd met de standaard instellingen zoals zo vaak. Nog nooit een probleem gehad, enige verschil; ik draai nu Win7Ult

Dat laatste is misschien relevant: Ultimate versies worden normaal gesproken ingezet bij bedrijven, en het zou kunnen zijn dat de Free versie niet op een 'bedrijfs'-pc voor langere tijd gebruikt mag worden.
Kijk de voorwaarden van SAS m.b.t. het gebruik van de Free versie er nog eens op na.

Daarbij zou het kunnen dat je je computer in een Windows domein hebt ingedragen. Ook dat zou evt. door de Free versie geïnterpreteerd kunnen worden als zakelijk gebruik.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Daarom haat ik die gratis progjes, dus draai ik de pro-versie !

Dus eh.....just google !

Greetz,

Harry.

Als ik dit mag geloven:
The automatic download of SAS v4.31.1000 today, seems to have solved the problem with the page popping up when I boot. I do have to report another flaw however. After the install and a reboot (not necessary, I just wanted to see what would happen) the message box asking if I wanted to see what has changed with this update showed again, the same one that shows right after the install, and I had to check the "never show this again" option to get rid of it after my third boot.
is het een 'feature'/foutje die ze in een latere release van het pakket (in/vanaf v4.31.1000) schijnen te hebben opgelost. Dit heb ik uit een van die 2 links.
Spijtig is dat het niet duidelijk wordt of de versie van besturingssysteem die je draait er wél of niet iets mee te maken heeft (bijv. of het in een Windows 7 Home Premium niet voorkomt en wel in een Ultimate versie).

Tijs.

Ik draai hier Win 7 Ultimate en SAS Free en heb echt helemaal nergens last van.

Wel bij opstarten soms het bericht dat er een NEIWUE versie uit is en of ik wil die wil installeren, maar dat is logisch uiteraard

@MrMusic
en welke versie SAS heb jij?

een 'feature'/foutje die ze in een latere release van het pakket (in/vanaf v4.31.1000) schijnen te hebben opgelost
Die versie heb ik dus...

Laatst bewerkt:
die versie heb ik op mn server-pc (XP) ook en daar heb ik nergens last van.

Na een herstart is die nu ge-upgrade naar 4.31.1000. De tijd zal leren of daar nu ook problemen van komen...

Jammer, mijn laptop (W7Ult) heeft het probleem, de pc van mijn vriendin (XP-pro) sinds gisteren ook en mijn eigen server-pc (XP-pro) nog altijd niet. Allen hebben de zelfde versie van SAS

aargh.jpg

Doe het volgende, op de pc waar het probleem er niet is: Download en start AutoRuns

Nadat het scannen voorbij is (dus links onder op de statusbalk Ready aangeeft): File -> Save
Sla het ergens op waar je het makkelijk terugvind (Mijn Documenten of Bureaublad) of nog eenvoudiger: Sla het direct op op een memory-stick.

Start het Autoruns programma dan 2 keer op de pc waar het probleem er wél is. In de 2de geopende AutoRuns lees je dan het .arn bestand terug dat je op memory-stick had opgeslagen.

Vergelijk, en gebruik daarbij de 'verrekijker' om te zoeken. Je zou bijv. kunnen zoeken naar superantispyware
(oftewel een vast deel van het installatie-pad). Doe dit in beide Autoruns versies, en vergelijk de ingangen die je vind. Natuurlijk meermalen zoeken, voor de zekerheid.
Heb je dan een afwijking gevonden op je eigen computer, dan zou je die kunnen uitvinken danwel aanpassen (wat maar correct is) in AutoRuns die weergeeft wat er nu automatisch op jouw computer wordt gestart.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
De oplossing hierboven heb ik nog niet kunnen uitproberen. Echter, het probleem heeft zichzelf opgelost. Vraag me niet hoe...

Aan de datum van de vraag te zien (24-11-09) is er een maand verstreken, wellicht dat dat er mee te maken heeft...

Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken en laten we het maar op een kerstkadootje houden... ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan