SUPERAntiSpyware verwijderen????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Dit programma heb ik gebruikt, maar ik wil het nu verwijderen.
Om te beginnen zag ik geen uninstall bestand, dan begin ik mij al achter de oren te krabben, een fatsoenlijk programma zet het gewoon bij programmas onder start.

Bij het verwijderen via configuratie scherm krijg ik voor het verwijderen de melding dat de uitgever toegang tot mijn computer wil.
Ik heb het maar afgebroken, want ik weet niet wat hij op mijn computer wil.

Kan ik het programma verwijderen zonder problemen, of komt er via de achterdeur iemand binnen?

Hoi,

Voor alles: het programma is één van de betere en er is niks mis mee. Dus je wantrouwen dat 'er iets mis' mee zou zijn is ongegrond.

- Ook bij jou zal het programma in het startmenu staan, alleen de uninstallatie-optie niet. Dat is niet 'vreemd', want feitelijk een wat verouderde situatie. Het merendeel van de programma's wordt vermeld in de softwareoverzicht in het configuratiescherm

Als je het daar verwijderd, wordt er inderdaad gelinkt naar de site.
Niet zo'n fraaie manier van werken, maar wordt bij meer - ook gerenommeerde softwareuitgevers - gedaan.
Je kunt, zodra je op de site zit, je browser direct weer sluiten. Er is niks aan de hand en S. wordt gewoon verder verwijderd.

Afgelopen weekend bij mijn vader "xpAntivirus2008` verwijderd, na de nodige handelingen.
Dit is natuurlijk helemaal geen antivirus programma.

Mijn wantrouwen over wat nu wel echt of niet echt is, is aardig toegenomen, wie moet je nog geloven op het internet, er staan ook naar mijn idee tooltjes voor het verwijderen van dit programma op het internet die zelf ook meer kwaad aanrichten, enz, enz.

Maar na jou duidelijke uitleg lijkt het mij een goed programma.
Ik wilde het echter weghalen omdat ik meer van dit soort tooltjes heb en ik vaak een melding krijg dat de prullebak beschadigd is, ik denk namelijk dat dit door dit soort tools komt, die beschermen ook vaak je prullebak, dus ik heb de meeste nu weggehaald.

Hoi,

Ja, er is nog al wat op de 'markt' als het gaat om Antivirus, Firewalls en Antispyware ...
Niet voor niets wordt weleens gezegd dat uitgevers van dit soort programma's zélf verantwoordelijk zijn voor het bestaan van de risico's waartegen ze zélf 'antisoftware' bakken .....

En wat je aangeeft klopt: 'teveel van het goede' werkt ook niet goed en gaat ten koste van de performance van de computer.

Na jaren Norton (alweer zeven jaar geleden) en Etrust (licentie voor 5 jaar bij mijn Medion-PC), gebruik ik nu de Free edition van AVG. Versie 8.0 inmiddels en die bevalt goed.
Daarnaast gebruik ik 'gewoon' de firewall van Microsoft en Defender (op Vista standaard en voor XP moet je hem downloaden).

Incidenteel (zo wekelijks) schoon ik op met AWC-personal
En ben ik driftig aan het surfen geweest - ook op wat meer 'verdachte' sites - dan gebruik ik de combi van een aantal programma's waarbij ik voorkom dat ze resident geladen worden (zie bijlage)
En daarmee blijf ik tot nu toe gevrijwaard van allerlei ongein op mijn pc en laptop.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klinkt goed, ik zal nog eens rustig kijken wat jij allemaal gebruikt voor schoonmakers....
Ik volg ook zo een beetje de procedure die jij gebruikt.
Vista, defender, windows firewall als virus voorheen NOD32 en nu Avira (ook gratis).
Ik zit ook aan AVG te denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan