Supermail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holiday

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Ik gebruikte altijd Supermail maar sinds gisteren krijg ik niets meer binnen.
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is?

Ik kan wel inloggen bij webmail, maar daar staat ook niets meer en als ik Suberweb aanklik, krijg ik de website van uwnet.nl.

Ik heb sinds vrijdag 20 oktober hetzelfde probleem: kan geen berichten met supermail ontvangen. En hoewel ik in eerste instantie dacht nog wel te kunnen versturen, blijkt ook dit niet mogelijk te zijn. Heb HitmanPro laten draaien, omdat ik in eerste instantie dacht dat het mss een virus of zo was. Bleek niet het geval. Dat er nu ook anderen met hetzelfde probleem zijn, bevestigt dat er dus iets bij Supermail niet goed zit. Heb ze zojuist een mail via mijn hotmailadres gestuurd in de hoop een antwoord te krijgen.
Een erg lastig verhaal...........

Ook ik gebruik Supermail en sinds dit weekend (20 of 21 okt) krijg ik geen mail meer binnen.
Dus het lijkt inderdaad een probleem bij Superweb.

Laatst bewerkt:
ik kan sinds afgelopen donderdag geen mail meer verzenden/ontvangen via supermail.

Ik kan sinds vandaag ook niet meer bij mijn webmail. Dat kon het afgelopen weekeinde nog wel, al kon je niets meer versturen. Maar nu is ook http://www.supermail.nl/Login.asp onbereikbaar.

Misschien is het afgelopen met supermail...

Ik hoorde via een collega dat een vergelijkbare gratis e-mail dienst, Freemail, er per 1 november mee ophoud. Maar die hebben dat tenminste een maand van te voren aangekondigd.

als iemand meer hoort, hoor ik het graag!

Ik heb hetzelfde probleem.

Zou de server van supermail down zijn ofzo?

Supermail is overgenomen door UwNet, dat was te merken aan de linken van Superweb die naar UwNet leidde.

Ik heb met de helpdesk van UwNet gesproken 0,70 eurocent per minuut en die vertelde mij alleen maar dat er een storing was en dat ze daar mee bezig waren.
Verder kon of wilde hij mij niets vertellen.
Zelf denk ik dat het inderdaad het einde van Supermail wordt.
De helpdesk medewerker gaf hier geen antwoord op.

Als het wel zo is, vind ik het ook schandalig dat zij niet hiervoor gewaarschuwd hebben.
Dat het zo lang duurt, is geen goed teken.

Ik hoop dat het niet zo is en dat de problemen snel opgelost zijn.

mail supermail

Inderdaad, kreeg vanmorgen ook een aantal berichten binnen. Maar een paar testmails, die ik eerder vanaf een ander e-mailadres verstuurd heb, zijn nog niet binnen. Dus wellicht zijn er toch verloren dagen......... en daarmee verloren mails.
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan!

ik ben blij dat jullie het ook hebben,.. dacht ff dat iemand met mijn mailbox aan het "spelen" was.
Hier is het nog niet opgelost. Vandaag kon ik via webmail wel zien dat er post was, deze doorgestuurd naar mijn andere mail adres én ook op de server laten staan. Het doorgestuurde mailtje is (nog) niet aangekomen en het mailtje op de server komt niet binnen via outlook en als ik nu via webmail inlog, is het bericht weg.
Geloof dus nog niet dat de problemen voorbij zijn.

"half" off topic: hadden jullie de laatste +/- 3 maanden ook opeens zoveel spam. Tot die tijd had ik niets, op het laatst wel 15 per dag!

Al met al schakel ik nu maar over op een ander mailadres.

Als je naar www.superweb.nl gaat kom je op een site van www.uwnet.nl terecht. Kennelijk is supermail zonder nader bericht over genomen. Ik maak ook al jaren gebruik van supermail en heb tot op afgelopen woensdag gaan problemen ondervonden. Donderdag geen e-mail meer en evenmin te verzenden.
Bij inloggen op de webmail kwam ik bij uwnet.
Ik veronderstel dus dat supermail is overgenomen zonder dat er de beleefdheid is om de gebruikers er van in kennis te stellen. :evil:
Er is daarom maar een mogelijkheid massaal bij info@uwnet.nl de nodige e-mail deponeren zodat we als gebruikers mogelijk iets aan de weet komen.
Met vriendelijke groet.

Ben ook al sinds jaren trouw gebruiken van supermail. Sinds vorige week ook problemen. Heb al een mail gestuurd (via een ander account). Tot op heden geen reactie. Hoop wel dat het goed komt.

Werkt echt nog niet hoor bij mij. :confused:
Jaren heeft het goed gewerkt, maar nu lijkt het over.
Vraag me af of ze zomaar kunnen stoppen. Zal wel in de voorwaarden staan dat dat kan. Jammer. Ga ik maar een ander e-mailadres gebruiken...

Laatst bewerkt:
Super is sinds donderdag 19 oktober defect.
Veel mailaccounts van mij waren ge-redirect naar supermail en ineens kreeg ik niets binnen.
Laatste 2 maanden kreeg ik ook ineens ontzetten veel spam en daarvoor bijna nooit. Spam filter uitgezet?

Het meest vervelende is dat de nieuwe eigenaar 'Uwnet" helemaal niet reageert op faxen of emails. Telefonisch is het 0,70 cent/min.

Mijn eerste mail na de storing kreeg ik met 5 dagen vertraging. Hierna nog een keer vertraagde mails ontvangen en toen was het weer helemaal stil. Inloggen lukt ook niet meer en sowieso niet meer via outlook.

Heel onbeschoft van 'Uwnet' dat ze op hun website niets hierover vermelden.:eek:

wachtwoord wordt geweiger

Nadat al dagen het mailverker niet lukt, krijg ik sinds vandaag de melding 'wachtwoord geweigerd'. Weer iets nieuws. Verder ook spamklachten sinds een paar maanden.
Baal ontzettend... moet als het nog lang duurt op zoek naar ander mailadres en iedereen daarvan op de hoogte stellen.
Zeer consument onvriendelijke toestand. Moeten we maar eens aan de grote klok gaan hangen???

Laatst bewerkt:
Ook ik heb sinds zo'n 10 dagen problemen met supermail. Zojuist heb ik gebeld met de klantenservice van Uwnet.

Supermail/superweb is inderdaad overgenomen door Uwnet. Ze hadden nogal wat problemen met de servers, die zijn nu allemaal vervangen, dus de problemen zouden moeten zijn opgelost.

Als je je 'supermail" via het web wilt uitlezen, moet je voortaan naar webmail.supermail.nl (dus zonder www ervoor). Daar kun je inloggen met je e-mail adres (...... @supermail.nl) en je gebruikelijke wachtwoord.

Als je je 'supermail' via outlook/groupwise oid wilt ophalen, kreeg ik ook steeds een foutmelding ivm onjuiste gebruikersnaam. Tot nu toe was mijn wachtwoord dat gedeelte van mijn mailadres wat voor @supermail.nl stond. Vanaf nu schijn je ook hier als wachtwoord je volledige e-mailadres te moeten gebruiken.

Het inloggen via het web heb ik inmiddels geprobeerd en werkt. Via m'n 'thuiscompu' heb ik het nog niet kunnen proberen.

Hopelijk lost dit voor andere mensen ook een hoop op.

niet helemaal

Ontvang via deze wijze via outlook wel de mail, maar versturen lukt nog niet.
Blijft een enorme minachting voor je klanten die je zojuist hebt overgenomen.

Na de nodige pogingen een e-mailtje te sturen naar info@uwnet.nl, dit kan gecontroleerd worden op www.uwnet.nl, krijg ik de mail onbestelbaar retour. Als ik voorheen in probeerde te loggen op www.superweb.nl kwam ik terecht op www.uwnet.nl. Het lijkt mij dus dat de hierachter schuil gaande figuren supermail "de nek" omdraaien.
Er is overigens nog een e-mail adres van deze figuren op die website te vinden namelijk: helpdesk@uwnet.nl.
Het ontbreekt ze daar in ieder geval aan fatsoen door op deze klantonvriendelijke manier te handelen.
Blijven sturen lijkt mij de enige optie om die lui te laten antwoorden.:evil:

Hallo ik ben ook al jaren gebruker van de supermail samen met nog paar familie leden en werkte altijd top. Had ook al last van veel spam voordat hij hellemaal er mee kapte ik kan wel weer inloggen via de webmail en ook in outlook kan ik weer ontvangen maar versturen kan ik nog niet. Misschien via een andere mail server proberen te sturen.
Wel heb ik een normaal telefoon nummer van de UWnet dudes gevonden 0513 880060 dat 0900 nummer is een storings nummer :evil: :p ik ga in iedergeval wel bellen. Zullen ze misschien wel doorsturen naar het storings nummer maar goed toch proberen :)

Supermail is een IMAP e-Mail server geworden (webmail.supermail.nl)
Je oude (bestaande) inloggegevens doen het gewoon !
Op onderstaande link vind je hoe je de instellingen kan instellen.
In Outlook Expres kan je dan zoals altijd je post bekijken, wil je die ook op je PC bewaren,
dan even verplaatsen naar bv de "Postvak In" map, onder "Lokale mappen".
Voor het verzenden van mail,de smtp van je provider invullen.

http://www.netexpo.nl/?pp_id=132&pc_id=31

Laatst bewerkt:
zo werkt het inderdaad weer

Met de oplossing van Ary 44 werkt nu ook het versturen van de post weer. Bedankt.
Wel slordig dat hoe slecht we zijn geinformeerd door superweb/uwnet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan