supershell en batch-files

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Ik probeer via supershell een batchfile te starten maar het lukt niet. Gewoon shell van VB zelf gaat wel goed maar dan wacht VB niet totdat de batchopdrachten verwerkt zijn.
Daarom heb ik juist supershell in gebruik. Misschien doe ik iets fout. Onderstaande de code
supershell "J:\Impromptu\Scheduler\ArnhemCard\Export_GBA\exportgba.bat", "J:\Impromptu\Scheduler\ArnhemCard\Export_GBA", 0, 0, HIGH_PRIORITY_CLASS

Bedankt vast voor tips e.d.

Hoi jvsoest,

Ik ken supershell niet, maar als ik op internet zoek vindt ik dit voorbeeld bestandje:
http://www.google.com/codesearch?q=+lang:basic+supershell+show:uUNT9H_fvsA:3UvGhNuDFdc:HS1yxFak4wc&sa=N&cd=1&ct=rc&cs_p=http://howtobank.net/vbboard/data/p_vbfaq/thevbzone.zip&cs_f=modSuperShell.bas#a0

Als ik dan jou code naast het voorbeeld leg dan lijkt het erop dat je 2de argument niet klopt.

Jij gebruikt '"J:\Impromptu\Scheduler\ArnhemCard\Export_GBA' ik denk als een soort van opstart Path, maar deze is bedoeld voor programma argumenten. Dus bijvoorbeeld als /? of een bestandsnaam dat geladen moet worden.

Ik denk dat je die in jou geval gewoon weg kunt laten dus:

Code:
supershell "J:\Impromptu\Scheduler\ArnhemCard\Export_GBA\exportgba.bat", , 0, 0, HIGH_PRIORITY_CLASS

Supershell leegt "path"

Hallo,

Bedankt voor je reactie. De syntax is verder goed....het tweede argument betreft de werkdirectory. Kijk maar eens verder op internet naar de code.

Het probleem heb ik inmiddels gevonden.
Supershell gooit bij mij "path" (dos) leeg dit in tegenstelling tot de gewone shell

Misschien is dit een parameter die anders moet maar ik wordt er niet vrolijk van!
Help

Hoi jvsoest,

Klopt ik zag nadat is op meerdere pagina's had gekeken dat het niet meer de argumenten zijn maar de workDir is geworden.

Wat ik nog wel heb gezien is dat de WorkDir altijd (in de voorbeelden) eindigd met \ dus
'J:\Impromptu\Scheduler\ArnhemCard\Export_GBA\'

Hoi jvsoest,

Klopt ik zag nadat is op meerdere pagina's had gekeken dat het niet meer de argumenten zijn maar de workDir is geworden.

Wat ik nog wel heb gezien is dat de WorkDir altijd (in de voorbeelden) eindigd met \ dus

Hoi jvsoest,

hallo,

Klopt, maar het probleem zit hem echt in de omgevingsvar. path die geleegd wordt. Hierdoor kan in dit voorbeeld sqlplus nie worden gevonden.

Hoi jvsoest,

Dat is dus een probleem van je Batch bestand.
Ik zou zeggen zet daar een Path in.

SET PATH=JouwPath

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan