Supertrage router???

• Onderwerp starter Onderwerp starter KJP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KJP

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Beste forumleden,

Na jaren te hebben gewacht met de aanschaf van een notebook/laptop vorige week dan toch maar 1tje gekocht. Ik hoorde vaak negatieve verhalen mbt draadloos internetten, maar de laatste tijd zie ik ook steeds vaker dat het beter gaat. Dus ik naar de PC-winkel en zo'n ding gekocht (Asus i3-380/320gb/4gb/6370 512mb), daar zit dan ook zo'n wifi "n" dingetje in. Jullie merken al, ik heb er totaal geen verstand van! Maar goed, de laptop werkt redelijk, ik moet hem soms drie keer opstarten voordat ik een goed beeld heb, windows 7 is een ramp vind ik. Als ik dan de laptop gereanimeerd heb en deze verbinding maakt met een Linksys WRT150N router, en ik vervolgens op het internet ga, dan moet ik HUILEN als in naar de snelheid kijk, traag als dikke poep! Het testje van Ziggo zegt mij: Download = 0,8Mbit/s en Upload = 3,7Mbit/s. Streaming video's zijn niet mogelijk, downloaden software staat gelijk aan de tijden van Commodore 64!! Ik heb trouwens een Ziggo Alles in 1 plus abonnement. Wat gaat hier fout? Naast mijn draadloze laptop heb ik nog 1 bedraade verbinding met een oude pentium 4, dat gaat best wel oké, Download = 33Mbit/s en Upload = 3,7Mbit/s. Mijn huis heeft dunne muurtjes, de router staat in de meterkast en ik zit in woonkamer, afstand is 2 meter.

AUB Help me.

Goedemorgen,

Even over het opstarten als dit een standaard gebeurtenis is zou ik even met het notebook onder me arm terug naar de pc winkel gaan en even vragen wat de oorzaak is normaal is dat niet , en waarschijnlijk als er een beetje kennis aanwezig is en klantvriendelijkheid lossen ze het internet probleem ook voor je op .

Het lijkt me maar de vraag of het prbleem in de WIFI zit, gezien het feit dat de uploadsnelheid wel goed is en dat de laptop drie keer opgestart moet worden.
Bovendien is Win 7 wennen, maar absoluut geen ramp, dus wat mij betreft rust er enige verdenking op de laptop.
Wat de WIFI betreft is de meterkast niet de maest geschikte plaats (mogelijks toringsbronnen) voor de router.
Is het bereiek zoals aangegeven door de laptop wel goed?
Je kunt even probeeren wat er gebeurt als je de routerr uit kast haalt.
Ook kun je met een andere laptop, als je in de gelegeheid bent, kijken of de ontvangst dan wel goed is.
Dan weet je waar i.g.g aan welke kant je verder moet zoeken.

Mvg Leo

Nu doet de router helemaal niet meer, althans niet draadloos. Misschien toch te optimistisch geweest. Misschien dat mijn kinderen het nog mogen meemaken. Ik ben er klaar mee, gewoon een kabel er tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan