SUPERZWAK geluid met ac 97 geluidkaart win me MSI ms-6340 moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieteroskam

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik had xp op deze athlon 1000 mhz 128mb ram gezet maar 128 mb ram was hier voor veelste weinig dus besloot ik om te gaan formatteren. Ik zet win me er op en mijn geluid doet het niet. alles geprobeerd al die leuke probleemoplosserers maar het loste niets op. Dus ik weer formatteren en win me er op gezet maar probleem bleef hetzelfde. Als ik alle volumes op max zet en ik speel muziek af en ik leg mijn oor op het boxje dan hoor ik heeeel zacht muziek. 0,01 decibel ongeveer.
Ik heb een VIA Directsound ac 97 geluidskaart die is geintregeerd in mijn moederbord(MSI MS-6340). Ik hoop dat ik iemand mij kan helpen want ik overweeg om een PCI geluidskaart te kopen maar het zou zonde van mijn geld zijn als dit nodig bleek te zijn.

Groeten,
Pieter

Weet je heel heel heeeeel zeker dat je de stekkertje in het goede gaatje hebt zitten. Heb je ze allemaal geprobeerd? Want het ligt dus duidelijk niet aan welke windowsinstallatie je gebruikt.

Je hebt je kast opengehad voor het geheugen dus er kan best iets niet goed vast zitten. Of stekkertje verkeerd terug.

met windows xp had ik trouwens wel gewoon geluid. maar aan welke stekkertjes moet ik dan denken???? die van me boxen zijn gewoon maar ik zal eens oordopjes er op zetten.

De stekkertjes van je boxen naar je geluidskaart. Meestal heb je op je geluidskaart 3 kleuren zitten. Groen is meestal de juiste meen ik.

ik probeer om net even mijn oordopjes er in te doen maar het probleem is daarmee niet opgelost. Hoe kan ik het in cmos in bios veranderen??? ik vind daar niets over sound

Je hebt toch alleen windows geinstalleerd? Je bent hiervoor toch niet in het Bios bezig geweest neem ik aan?

Als het geluid het goed heeft gedaan en je niet in het Bios bezig bent geweest hoef je daar niets meer in te stellen. Dan moet ac97 op enabled staan.

Zowieso, want je hebt zacht geluid.

Dus daar zou ik nog even niet in rommelen als ik jou was:)

Via privebericht:

Is er mischien een andere manier om beter te chatten??? MSN of zoiets?

Sorry, hier helpen we alleen via het forum. Een ander met hetzelfde probleem heeft ook wat aan de antwoorden.

En buiten dat....ik heb geen MSN en chat nooit:D

Moet ik dan maar een andere geluisdkaart kopen??? en kijken of het dan wel goed gaat. dat geluid wat er uit komt is echt zoooo superzachgt dat ik denk dat me geluidskaart kapot is.

Heb je nog een pc staan met een losse geluidskaart erin? Dan zou je kunnen testen of dat het is. Anders is het zonde om een nieuwe kaart te kopen.

Alhoewel....zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer.

Heb je het stekkertje in alle gaatjes geprobeerd? Volume op de boxen staat ook goed neem ik aan?

nope hij zit geintregeerd in me moederbord zoals ik al aangaf en heet dat eigenlijk pci??? pci is toch een losse?

pci is een losse kaart. Op je moederboard geintegreerd is een "onboard" geluidskaart.

Als je alles getest hebt ben ik toch bang dat hij kapot is. Voor het formatteren deed hij het wel goed?

Anders hoop ik dat iemand anders nog een idee heeft.

ja voor het formatteren met xp deed hij het gewoon goed.

DUS: iemand anders nog een suggestie anders ga ik naar de winkel

Wat je nog zou kunnen proberen is, alle drivers van je soundkaart eruit knikkeren en dan de drivers van internet erop zetten. Het kan natuurlijk zijn dat de drivers die je gebruikt niet helemaal sporen met winME.

Zorg er wel voor dat voor je begint met de nieuwe drivers te installeren de oude drivers er helemaal vanaf zijn!

Anders moet je bij de geavanceerde instellingen van het geluid eens kijken of er geen kanaal op dempen staat.

suc6.

kijk ander even via apparaatbeheer of je uitroeptekens ziet staan.
Als het er goed staat,moet ie het doen.

zie je naast je klokje (rechtsonder) een geel luidspreekkertje staan?

zo ja,klik daar met je rechtermuisknop op en kijk of alle schuiven omhoog staan.

En heb je geen CDrom van je moederbord meer, daar kun je ook de drivers van je geluid op vinden.

suc6

DANKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! alle driver er af gehaald er weer 1 op gezet. deed het nog niet. dus dan zie ik die 2e post en ja bij lijningang stond dempen aangeklikt en nu staat me muziek KEI hard aan.!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan