surf history achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koudstaal

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Hallo, ik heb een Thomson Speedtouch router die werkt via een KPN zakelijk account. Ik vermoed 'surfmisbruik' bij mij op het bedrijf. Is er een mogelijkheid om de ip-adressen van de bezochte sites te achterhalen?

ja dat is er.
zet de log aan in je router

surf history

Ik heb 2 linker (computer) handen. Hoe zet ik het log aan?

in je router even kijken naar het woordje log daar kun je dan enable kiezen.
Maar waarom spreek je je werknemers er niet op aan?

i spy with my little eye....? :p

Even nieuwsgierig.... surfmisbruik? Wat versta je daaronder? Dat mensen uberhaupt surfen op het web in werktijd terwijl ze andere dingen behoren te doen? Excessief internetgebruik voor privé-doeleinden, of dat ongeoorloofde/gewenste websites bezocht worden?

Denk je er wel om dat dit mogelijk inbruik op privacy is...?!?! Ja.... ondanks dat het op jouw netwerk gebeurt. Je mag niet zomaar de internet-gegevens van je medewerkers overhoop halen. Je zou dingen kunnen tegenkomen met gevoelige/persoonlijke informatie.
Om allerlei juridisch geneuzel uit de weg te gaan: kondig aan dat je dit gaat doen, voordat je gaat rondsnuffelen!!! Beter nog: stel een procotol op waarin je regelt wat mensen wel en niet mogen, en laat mensen dit tekenen.

Laatst bewerkt:
Ik sluit me 100% bij madpuppet aan: Je kunt niet zomaar aan de slag gaan met het achterhalen van bezochte websites e.d. zonder dat je het voornemen daartoe meldt aan de werknemers.
En ja, het instellen van een protocol waar iedereen zich aan moet houden m.b.t. het gebruik van de Internet-verbinding kan ik ook zeer aanbevelen, dat scheelt discussies op het moment dat je iemand 'betrapt'.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan