Surfen en mailen met HetNet lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

starrycat

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2002
Berichten
67
Sinds vorige week zaterdag is het niet meer mogelijk mail op te halen en te surfen op internet.
Ik heb op de betreffende PC het volgende geprobeerd om dit probleem op te lossen:
Met de recentste HetNet InstallatieCD NetHerstel uitgevoerd. Alle Internet-programmatuur opnieuw geïnstalleerd. Het resultaat blijft hetzelfde; nat het
inbellen (dat gaat goed) geeft Outlook Express de melding dat de pop- en mailserver niet gevonden kunnen worden, en bij het opstarten van de Internet
Explorer verschijnt een foutmeldingspagina.
Het inbellen lijkt dus wel goed te gaan, de juiste modempiepjes; en hij geeft aan dat er verbinding is.

Het probleem deed zich enkele weken ook voor, toen is de pc opnieuw opgezet, en ging het daarna een tijdje goed. Maar dat lijkt me nu wat drastisch.

Ik hoop dat jullie hier iets op weten,
 
Mijn buurman heeft ook een paar keer met dit probleem te maken gehad. Hij kon de oorzaak niet vinden.
Toen we het register hebben teruggezet werkte het weer.
Misschien voor jou ook iets om te proberen.
 
Wat heb je bij de servertypen staan in Outlook Express??
Er moet staan:
pop.hetnet.nl en mailhost.hetnet.nl
 
Weet je zeker dat je bij externe toegang maar 1 inbelicoon hebt? Dus alleen die van het net? Heb het recent nog meegemaakt bij iemand die 3 inbeliconen had (verschillende). Er werd verbinding gemaakt met de verkeerde. Hij kon wel inbellen, en that's is.

En check even je DSN instellingen :
Primair : 195.121.1.34
Secund : 195.121.1.66

En bij Outlook Express moet bij extra-account alleen het net staan als standaard

Groetjes, Tanja
 
Laatst bewerkt:
De mailservers staan goed ingesteld, dat had ik al gecheckt. Die DNS-adressen zijn dezelfde als die van Planet? HetNet = Planet ? Goh.
 
Uit mijn hoofd heeft Planet automatische DNS instellingen. En bij het net NIET. Planet is bij mijn weten niet het net hoor
Groetjes, Tanja

Die instellingen die ik hierboven aangaf heb ik van de site van Het net gehaald. Moet goed zijn
 
Ik heb het geprobeerd met deze DNS instellingen (Er stonden inderdaad nog geen servers ingesteld), maar het probleem doet zich nog steeds voor.
 
Heb je het register terugzetten al geprobeerd? Je zit er al aardig lang mee.
 
Ik heb nooit een backup gemaakt van het register, dus volgens mij kan ik dan ook niets terugzetten?
 
Een backup maak je vooral als je in het register aan de gang gaat.
Dit is iets anders. Het systeem maakt zelf wat herstelpunten aan. Sommige mensen schakelen dit uit omdat het wat ruimte inneemt.

Welke versie van Windows heb je?
 
Neem dit maar even over:

Start je pc op.
Als je ziet 'bezig met opstarten' druk je F8 in tot je in een ander (voor jou vreemd) scherm komt.
Je kunt daar kiezen voor verschillende dingen.
Kies 'alleen ms-dos prompt.
Typ scanreg/restore
Datum uitkiezen voordat de ellende begon. enter
Volgens mij vraagt windows dan om opnieuw op te starten en dan zul je merken dat het opstarten veel langer duurt omdat het register wordt teruggezet. Dus alle instellingen worden weer die van jouw opgegeven datum.
Als je programma's hebt geinstalleerd na die tijd zul je het weer opnieuw moeten doen. Dat soort wijzigingen verwijder je natuurlijk ook.
 
Ok, ga ik proberen, je hoort van me zodra ik het geprobeerd heb (wordt waarschijnlijk maandag, dan ga ik op 'helpdesk'-bezoek)
 
Hi!
Ik heb het terugzetten geprobeerd, maar inmiddels is het te lang geleden dat de pc met een goed register is opgestart, dus ik kon alleen dingen van de laatste tien dagen terugzetten. Half december heeft 'tie het voor het laatst goed gedaan...

Ook nog geprobeerd Externe Toegang te herinstalleren, maar dat heeft ook niet geholpen. Voor nu ben ik het even kwijt, volgende week maandag verder klooien.
 
ook nog externe toegang opnieuw geinstalleerd? Dan houdt het voor mij ook op. Kan alleen nog denken aan een firewall of zo. Anders hoop ik dat iemand anders je nog kan helpen.

Groetjes, Tanja
En succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan