Surfen en torrents downloaden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlbertoTomba

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
17
Ik download regelmatig via bittorrent maar als ik wil surfen, msn'en en downloaden tegelijk gaat mijn hele internet eruit. Dus als ik alleen download gebeurd er niks en als ik alleen internet en msn gebeurd er niks alleen als ze beiden aan staan! Kan iemand me hierbij helpen? Ik gebruik uTorrent en Firefox

Alvast bedankt!:thumb:
 
Is vrij normaal, al is uitvallen wel extreem.

Downloaden en surfen tegelijk geeft een probleem omdat het torrent programma bandbreedte gebruikt wat dan niet voor surfen kan worden gebruikt.

Je zou je downloadsnelheid een stukje naar beneden kunnen doen en kijken of surfen dan makkelijker gaat.
 
Bij mij is het nooit echt "uitgevalen", Wat ik wel erg ondervond als ik Utorrent en Firefox tegelijk aanhad is dat mijn systeem ontzettttttttttttttend traag was. En dan vooral het internet..
Na veel puzzelen ben ik er enige tijd geleden achtergekomen hoe dat nou kon.

Ik had mijn upload(in utorrent) veel te hoog staan. Die vrat al mijn bandbreedte weg.
Dus die heb ik standaard nu zo laag mogelijk staan. Ga ik wel uploaden in utorrent dan gooi ik heb tijdelijk omhoog..
 
Als je naast uTorrent en Firefox ook nog NOD32 gebruikt als virusscanner dan is er ook nog een andere mogelijkheid

Nod32 ziet utorrent namelijk als webbrowser. waardoor de http scanner allemaal poorten routeerd via de scan engine die daardoor ietwat vertraging geeft.

- Open NOD en zet hem in de geavanceerde modus
- Ga naar setup en dan antivirus en spyware
- In de sectie Web Access Protection klik je op configure
- Open in het volgende venster de HTTP sectie en klik op Webbrowsers
- Zoek in dat lijstje even naar UTorrent en zorg ervoor dat er een kruisje staat ipv een vinkje of leeg
- klik op ok en sluit NOD32 weer

De bestanden worden niet gescanned terwijl ze binnen komen maar als het goed is heb je de on access scanner die het bestand bij het openen van de bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Reduceer het aantal verbindingen in utorrent want je bent je router aan het verzuipen.Hierdoor zijn alle overige programma's die via internet lopen erg traag of vallen stil.Kwestie van trial end error.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan