surfen op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Goede morgen,

Mijn vraag is simpel: is het nog verantwoord voor mij met besturingssysteem windows 98 te surfen op het internet ? Ik denk dus ook aan zaken als internetbankieren e.d.

W98 wordt al geruime tijd niet meer onderhouden door Microsoft (uodate);
Geldt ook voor mijn versie van Zone-alarm pro (firewall);
Als virusscanner heb ik NOD32.
Als browser firefox en emailporgramma thunderbird.
Als anti adware/spyware (gratis) tooltjes: spyware blaster/spwareguard/id-blaster plus/ad aware se.

Graag jullie mening.

Mvg,
Alphonse

Hoi !

Bij een aantal banken is internet-bankieren metWin98 onmogelijk, omdat ze het veiligheisrisico te groop achtten.

Voor de rest: de belangrijkste veiligheidsfactor ben je zelf !

Kun/wil je niet updaten naar Win2K ?

Greetz,

Harry.

Windows 98 is ondertussen al een dikke 10 jaar oud. Er zijn niet zo veel programma's meer voor beschikbaar, ook op het gebied van beveiligingssoftware. Ik weet niet welke browser je gebruikt, want de standaard Internet explorer heeft ook wel wat lekken die onder 98 al niet meer gedicht worden, dus zowiezo een andere browser aangeraden (Opera, FireFox,...)

Of zoals HarrySnor al zei, upgraden naar w2k, of eventueel xp als je het ziet zitten/je pc het aankan.:)

je zegt het eigenlijk zelf al. het word niet meer ondersteunt. dus nieuwe beveiligingslekken zullen niet worden verholpen.
dus op zaken gebied zou ik je dit eigenlijk gewoon willen "verbieden"om te doen

vervolg

Goede morgen,

N.a.v. van mijn vraag (surfen op internet met windows 98) heb ik afgelopen weekend getracht mijn pc te upgraden van windows 98 naar windows 2000.

Ik moet de hand in eigen boezem steken door te vermelden, dat ik geen zaken eerst voorbereidheb en gegevens veiliggesteld. Ik heb getracht de aanwijzingen bij het upgraden zo goed mogelijk te begrijpen en op te volgen wat mij het beste leek.

Het upgraderapport vinden jullie bijgesloten.

Bij de setup moest nog een reeks laatste taken uitgevoerd worden, waarvan 1. onderdelen v/h menu start installeren, goed ging en 2. onderdelen in het register opslaan, ging ook goed, maar het probleem begon bij 3. de instellingen voor programma's en het systeem opslaan, ging dus niet goed. dit werd na verloop van tijd afgebroken, waarna de procedure vanaf de dvd opnieuw opgestart werd.

Na wat gehannes van mijn kant is de situatie nu zo, dat als ik de pc aanzet, het scherm met windows 2000 verschijnt en er om de cdrom gevraagd wordt, maar na ok gegeven te hebben er gewoon nies mee gebeurt. er wordt dan vermeld, dat bestand NT5INF.CAT niet gevonden kan worden (op de dvd ?). Verder gehannes van mijn kant, levert kritieke fouten op. Langzamerhand denk ik, dat er geen redden meer aan is voor deze oude pc van mij. dat ik mijn gegevens (windows 98 en alle oude bestanden) kwijt ben, is niet eens zo erg te noemen, maar dat ik niet meer de pc kan gebruiken, is erger voor mij.

Misschien is er voor mij nog uit deze "ramp" te komen of moet ik serieus overwegen om een andere pc aan te schaffen.
Ik hoop, datde bijlage (upgraderapport) houvast biedt.

de bijlage

naschrift: de bijlagen kan ik niet linken aan deze email;

Is het een echte cd of gebrande cd van Windows 2000? En wat zijn de specs van die pc, om zeker te zijn dat windows 2000 hier goed op zou draaien of niet.

het is niet de originele cdrom w2000.
ik heb laptop gekocht in jaar 2000 (compaq pressario 1200-xl).
als ik goed ben geïnformeerd, zou w2000 hierop moeten draaien.
ik kan alleen de sp3 (w2000) maar niet downloaden op microsoft.com. kom maar niet bij het uiteindelijke scherm om daadwerkelijk te kunnen downloaden. gisterenavond weer bezig geweest met de pc en cdrom, maar ik begin inderdaad te vermoeden dat ik sp3 moet downloaden en installeren. kan dit dmv diskette ?

Slecht nieuws....

Het lukt me tot nu toe nog niet om de download te branden. Hij wil hem
namelijk gelijk gaan installeren bij mij maar dat wil ik natuurlijk niet. Ik
blijf het zo nog even proberen en hopelijk vind ik de oplossing.

Als je SP4 download vanaf de link die ik gaf, krijg je een bestand van ongeveer 127MB genaamd w2ksp4_nl.exe. Deze moet je op cd-rom branden met bijvoorbeeld Nero als data cd. Het bestand niet eerst aanklikken.

In de pc waar SP4 op moet komen, eerst het bestand naar de hardeschijf kopiëren. Daarna laten installeren.

SP4 gisterenavond via cdrom mocht niet baten; ik blijf problemen houden:

Er zijn 2 typen meldingen:

1. bij het uitvoeren van de laatste reeks taken door setup, wordt het bij de 3e taak (bijwerken van programma's en systeem) plotseling afgebroken en start de pc zichzelf weer op, waarbij zeer kort de volgende melding zichtbaar is: "het bestandssysteem is NTFS" en "Device harddisk partition.......... (de volledige tekst wete ik niet meer) is reeds NTFS" "setup wordt opnieuw uitgevoerd".

2. "Kan digitale handtekening niet vinden; doorgaan met installatie ? ja/nee info "

Wie kan mij verder helpen ?

epilog

Ik heb mijn oude laptop aan de wilgen gehangen" en een nieuwe (HP Compaq 6515b) bij Paradigit gekocht. Wel wennen aan Vista. Aleen pakt de keylicense niet (bij nadere checks bleek steeds weer, dat ik de juiste cijfers heb ingevoerd, maar de code wordt steeds als onjuist aangegeven) als ik producten als word, excell wil openen. Oké; ik hoef niet meteen de code op te geven, maar na 23 x openen, wil Microsoft toch wel een juiste code van mij hebben. Hoe kan ik dit oplossen ?

Jullie nog bedankt voor alle nuttige tips voor de oude laptop.

Hoi !

Telefoontje naar @Microsoft is meestal snel en afdoende.

Greetz,

Harry.

ik hoorde van een collega, dat deze pakketten (word; excell) tegenwoordig apart besteld moeten worden tegen meerprijs natuurlijk.
en verder is het raar, dat volgens de advertentie er windows vista home premium op moet zitten en ik lees bij de installatie vista business....

Dat is inderdaad erg apart.

Ik zou als ik jou was even terug gaan naar de winkel of ergens anders waar je hem gekocht hebt, en het probleem aan hun voorleggen.

Even kijken wat ze zeggen, en je vooral niet voor de gek laten houden.

Ik hoor graag of het gelukt is :thumb:

~> Z0q

Hoi;

Dit antwoord ontving ik zojuist per email:

Beste klant,

Het model wat u geleverd hebt gekregen betreft de opvolger van de aanbieding.

Door een beperkte voorraad hebben wij een opvolger in de arm moeten nemen.

Dit betreft een model met een wat sterkere processor en Windows Vista Business.

Windows Vista Business is praktisch gezien Home Premium met zakelijke functies.

Vista Business is wat uitgebreider dan Home Premium.

Mocht u verdere vragen hebben kunt u gerust contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Rob van Tol
Paradigit Salesdesk

Kan ik overigens via Helpmij komen aan goedkopere (of 2e handse) versie van microsoft office pakket (word/excell/power point etc) ?

Dat kunt op op Internet wel vinden, ik weet alleen niet of het op deze site ook verkocht wordt.. Maar op verschillende handelwebsites wel in ieder geval.

Belangrijk:

U moet er goed op letten als u een tweedehands licentie aanschaft, dat het de originele is. Er wordt op dat gebied nogal veel gerommeld. Lees goed de advertentie of er goed en duidelijk instaat wat u zoekt.

Succes! :)

~> Z0q

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan