surfen via hotspot en beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukerdt

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo
Wanneer ik op reis via een hotspot surf (bijvoorbeeld : in een café, in een MacDo of Burger King, in een shoppingmall,...) hoe kan ik mijn gegevens dan beveiligen ?

Kan iemand die via dezelfde hotspot ook aan het surfen is in mijn laptop inbreken en zoja, hoe kan ik dat voorkomen/tegengaan ?

Thx

Luc

Je laptop zelf kan je natuurlijk beveiligen door een goede firewall te gebruiken, en geen onnodige toegang toe te staan.

Daarnaast kan men (als men de moeite doet) je verkeer ook monitoren, en daaruit dus informatie halen. Om dit te voorkomen moet je alleen privé-informatie versturen via beveiligde websites (herkenbaar aan het https:// wat vooraf gaat aan het adres). Dan wordt de informatie namelijk tussen jouw laptop en de webserver versleuteld, en is het niet te lezen. Anders wordt alles als 'normale' tekst verstuurd, en is dit met de juiste tools eenvoudig uit te lezen.

Dus zeker op hotspots is het zaak goed uit te kijken wat voor websites je bezoekt, en welke informatie je onbeveiligd verstuurd. Omdat jij niet de enige bent die makkelijk van het netwerk daar gebruik kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan