Surfen via telefoonlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stofke

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
11
Heb hier een pc in elkaar gestoken voor een vriendin van mij. Zij is van plan om te surfen via de telefoonlijn (geen adsl). Heb hier een modem geinstalleerd. Alles is perfect. Nu verbind ik de kabel van de telefoon met de modem. Er zijn twee plaatsen op de modem waar ik de kabel kan steken nl "line" en "phone". Heb deze op "line" gestoken en daarna een installatie cd van belgacom gebruikt, als ik een verbinding wil maken hoor ik de modem klikken maar zegt hij telkens, geen kiestoon. Hij heeft nochtans automatisch een inbelnummer gekozen. Ik heb dan eens de kabel op "phone" gestoken maar daar ook hetzelfde. Zou het kunnen dat men dat moet aanragen om met de vaste lijn op internet te surfen. 't is mij een beetje een raadsel omdat ik zelf telenet gebruik en das een heel makkelijker verbinding vind ik. Weten jullie raad?
 
Ik weet niet precies war het staat maar kijk eens of je de optie "toon" en "pulse" kan vinden.
Hij moet op een van de twee staan.
 
De telefoonlijn moet zowiezo op de "line" port. Als je een telefoon op de "phone" port plugt kan je je telefoon gebruiken. Ik weet niet wat je hebt voor telefoon lijn? door de klik weet je dat je een analoge modem hebt. Een analoge lijn kan niet met een ISDN overweg.
Weet je zeker dat de telefoon kabel goed is?
Probeer eens je mobiele telefoon nummer te bellen met de modem. Als dit het doet, is het modem en de telefoonlijn goed. Dan ligt het aan de provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan