Surfen zonder spyware en phishing met Netscape 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Netscape 8 richt zich volledig op security en moet gebruikers beter beschermen tegen spyware en phishing aanvallen. De browser gebruikt hiervoor een regelmatig bijgewerkte blacklist met websites die voor phishing scams en het verspreiden van spyware gebruikt worden. Bezoekt de gebruiker zo'n website, dan zal de browser een waarschuwing laten zien. Ook worden verschillende technologieen, zoals ActiveX, scripting en cookies uitgeschakeld als de gebruiker toch besluit de kwaadaardige website te bezoeken. Via de nieuwe security browser hoopt Netscape gebruikers van Internet Explorer weg te lokken, die uit angst voor hun online veiligheid op zoek zijn naar een alternatief. De beta versie kan <a href="http://browser.netscape.com/nsb/download/default.jsp" target="_blank">via deze link</a> gedownload worden.

Bron: Security.nl
 
Mijn mening:

Ziet er leuk uit maar ik blijf bij mn vurigevosje :).
 
Weet je wat het zwakke punt is van dat soort waarschuwingen tijdens het surfen? Als je perse wilt hebben wat op die site staat ga je toch door. Je rekent er op dat je AntiSpyware programma's dat wel opknappen.
 
Vind ik ook..

Want zo kun je met FF bijvoorbeeld geen .exe's meteen openen. Maar de plugin die ervoor zorgt dat het wel kan is een van de eerste dingen die ik installeer..

Maargoed. Het grootste gevaar is nog altijd de gebruiker zelf.
 
Zo ook met die irritante balk van IE. Het vervelende is dat de goede sites net zo goed die balk krijgen.
Op de 'slechte' kom ik niet eens en als ik er per ongeluk beland ben ik heeeel snel weg. Doodsbenauwd voor al die irritante schermpjes die je van alles willen laten downloaden.
 
Hmm, ik ben nooit zo'n fan geweest van Netscape. Ik vind Firefox nog prima werken, maar misschien test ik m volgende week wel. Nee wacht, over twee weken. Volgende week heb ik een toetsweek :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan