Surfgedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardBam

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Hallo,

Ik heb even een vraag over surfen op een bedrijfscomputer. Bij het inloggen op mijn bedrijfslaptop meld ik mij aan via op een domein. Ik werk voor een buitenlands bedrijf en zit niet direct op het bedrijfsnetwerk. Daarvoor moet ik inloggen met een VPN-verbinding.

Nu vraag ik me af hoe het zit met het vastleggen en monitoren van het surfgedrag. Niet dat ik overdag uren op het internet zit maar je checkt wel eens je prive mail, je leest wel eens wat nieuws en je zoekt wel eens wat op. 's Avonds thuis gebruik ik mijn laptop ook prive.

Wordt dit nu allemaal geregistreerd door het bedrijf? Of gebeurt dat alleen als ik inlog met mijn VPN-verbinding? Of is aanmelden via het domein al voldoende?

Gr.
Richard

Beste Richard,

Dat ligt echt helemaal aan het bedrijf waar je bij werkt

er zijn weinig bedrijven dat hun eigen bekabeling(in belgie enkel belgacom) huren maar er zijn er
Het ligt eraan of iemand langs is geweest is dit klaar te stomen.
Via de vpn zien ze alles omdat je onmiddelijk gepijpt wordt naar het bedrijf en hierdoor alles onder controle komt van de vpn.
als zij youtube zouden blokkeren (op de betere mannieren) kan je het zijn dat je die server self niet kan benaderen.(in zowel in al uitgaande).
Zo is het bij bedrijven ook geweten als men anality...google.com blockeert er minder bandbreedte word verprust aan nutteloze informatie het levert dan om zich ook wel privace op omdat het in de stroom van het bedrijf naar buiten gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan