Surrogate com

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Ik wil een bestand van mijn mediabox (Mede8er) verwijderen, maar dat lukt niet omdat het in Surrogate com geopend zou zijn. Wat is dit en hoe kan ik het bestand tóch verwijderen?
 
Als die Mede8er in je netwerk hangt zou ik toch een alles laten scanner met je virusscanner:
https://zondervirus.nl/com-surrogate-virus/

Geen idee of dat het is, maar het kan in ieder geval geen kwaad om dat te doen.
Plaats anders eens de exacte melding hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er mogelijk nog dieper in duiken, maar als voorlopige workaround kun je het COM Surrogate proces om zeep helpen in Taakbeheer. Daarna je actie opnieuw proberen.
Deze workaround conform de instructies die hier staat voorgedaan, in de posting van Jason.08 van 11 december 2015. Overigens is Taakbeheer ook te starten via Ctrl+Shift+Esc toetscombinatie.

Ik ga overigens (op dit moment dan toch) niet uit van een virus op je systeem, meer op processen die willen proberen de Eigenschappen van het bestand te interpreteren (zoals het voorbeeldvenster in Verkenner).
Verder zou je (aansluitend op wat ik in de vorige regel schreef) eens kunnen kijken of het helpt als je de weergave van Verkenner zo simpel mogelijk maakt, dus weergave in lijstformaat ipv. (grote) iconen/miniatuurweergave en natuurlijk ook het voorbeeld- en detailsvak uitzetten. Bedenk hierbij dat de map van de Med8er over het netwerk wordt geopend, en (dus) veel langzamer gaat dan als de bestanden lokaal op de pc zouden staan. Voorbeeldvenster/iconen/miniatuurweergaves moeten dus over het netwerk worden samengesteld en de mediabestanden groot zijn...
Overigens kan het ook zijn dat het mediabestand corrupt is en/of dat de codecs om het specifieke mediabestand op de computer weer te geven (bijv. in voorbeeldvenster) niet op de computer aanwezig zijn.

Als het niet aan codecs en bestandscorruptie ligt, dan kun je het volgende proberen: Niet getest, maar het lijkt een reeel verhaal is wat hier wordt beschreven, oftewel ervoor zorgen dat COM Surrogate processen vanzelf 'door jou' om zeep geholpen (mogen) worden (meer rechten toekennen, dus) zónder dat je daarvoor Taakbeheer hoeft te gebruiken.
Probeer dus alleen "FIX 1 – Give Full Control To COM Surrogate/dllhost.exe Process" en kijk of je problemen daarmee wegblijven, ook na een herstart etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt je voor je antwoord, ik ga hier deze week eens wat tijd aan besteden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan