Surround met 2 geluidskaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grapjas007

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Dag iedereen,

Ik heb sinds kort een externe usb geluidskaart van tascam gekocht en nu vroeg ik me af of het niet mogelijk was om in samenwerking met onboard geluidskaartg een surround effect te cree¨ren.

Ik had gedacht om mijn 2.1 boksen aan de externe te hangen en nog 2 andere aan de onboard geluidskaart.

Ik weet dat het mogelijk is om met twee geluidskaarten tegelijk muziek af te spelen al dan niet in surround omdat je gebruik kan maken van de asio full duplex drukver in programma's als virtual dj.

Daar werkt alles perfect maar nu vroeg ik mij af of er geen soortgelijke driver bestaat voor windows zelf zodat je bijvoorbeeld film kan zien met 2 geluidskaarten tegelijk.

Naar mijn idee is dat niet mogelijk. Omdat je je onboard kaart moet uit zetten, wil je een andere kant laten werken (ivm drivers) Ik kan het mis hebben natuurlijk...

Naar mijn idee is dat niet mogelijk. Omdat je je onboard kaart moet uit zetten, wil je een andere kant laten werken (ivm drivers) Ik kan het mis hebben natuurlijk...
ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat het echt kan want in virtual dj lukt het mij om dezelfde muziek door mijn externe geluidskaart te laten komen als door de onboard.(dmv asio full duplex driver of zelfs gewoon door de muziek door de 2 kaarten appart te sturen)

Je hoeft trouwens je geluidskaart niet uit te schakelen als je er een andere insteekt je moet allen kiezen welke je als standaard wilt gebruiken zodat windows die gebruikt voor zijn programma's

Laatst bewerkt:
Ok, dan trek ik mijn antwoord volledig terug.
Mijn ervaring was dat als een geluidskaart niet werkt, ik deze werkend kreeg als ik de onboard geluid uit zette in bios, zodattie die andere drivers pak.

Maar sry ;)

bewijs dat hij met 2 geluidskaarten kan werken
knipselu.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan