Surround output als 2e aparte output (op een soundcard)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
301
Hallo,

In virtualDJ heb je de mogelijkheid om twee verschillende audio signalen over twee apparaten te sturen (bijv. speakers en koptelefoon) je sluit daarbij de speakers aan op de line-out en de koptelefoon op de rear of center output. Deze optie heet "4.1 soundcard" (Zie afbeelding)
vdj.png

Nu zoek ik software die ongeveer hetzelfde doet. Ik heb een mixer (Behringer XENYX 802). Ik wil dan op kanaal 3/4 bijvoorbeeld windows media player, google chrome en al het andere geluid hebben en op kanaal 5/6 bijvoorbeeld alles wat skype "uitspreekt".
Dit is in principe wat ik bedoel. Maar dan is speakers bijv. kanaal 3/4 en heb ik geen headphones aangesloten (dat zou dus 5/6 moeten worden)
v6CM5.png

Ik ga ervan uit dat er wel software is die dit, net zoals virtual dj ook kan. Dat er een apart kanaal wordt aangemaakt (net zoals bij virtual audio cable, hierbij heb je een digitaal audio kanaal waar je bijvoorbeeld skype naar toe kunt sturen, terwijl je muziek gewoon op je speakers draait) Of misschien is het te combineren, dat je een digitaal audio kanaal linkt aan een surround output (rear of center).

Mijn moederboord is de Sabertooth Z77
Hier zit de een surround audio kaart op.
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
als je een Realtek audio heb kan je in Realtek HD Audio Manager je audio scheiden in verschillende kanalen
er is een optie in de settings: 'Make front and rear output devices play two different audio streams simutaneously.'

als je geen realtek hebt zou ik toch eens zoeken in de opties van je geluidskaart software instellingen
 
Oke, bedankt voor de reactie.
Ik ga zo snel mogelijk kijken of het werkt, heb het op dit moment helaas erg druk.

Volgens mij heb ik realtek
 
Blijkbaar staat die instelling al ingesteld (zie afbeelding), alleen is het probleem dat de poorten aan de voorkant van mijn pc niet werken.
realtek.jpg
Ik heb de Sabertooth Z77, en mijn pc is gebouwd door een bekende van mijn ouders.
Kan het zijn dat hij deze gewoon niet heeft aangesloten? of is dit een softwareprobleem?
Normale oortjes of koptelefoons werken ook niet op het voorpaneel. (usb poorten aan de voorkant doen het wel)
De tweede output van "Realtek High Defenition Audio" was uitgeschakeld bij de afspeelapparaten, heb ik ingeschakelt, maar nu staat er dat hij niet is aangesloten, ook niet als ik er oortjes in doe

Ik hoop dat je me kunt helpen.
 
Laatst bewerkt:
Weet je misschien of deze op een of andere manier uit staat? of zouden de geluidsaansluitingen niet aangesloten zijn op het moederboord?
 
Ik gok dat de voor aansluitingen niet aangesloten zijn.
Z77.jpg
Connector 14

USB is een ander connector.
 
Nee, deze is (volgens mij) wel aangesloten (zie foto's)
CAM00956.jpg
CAM00957.jpg
Er ligt wel een los kabeltje bij..? Dit is niet aangesloten

Misschien is dit in de bios niet ingesteld ofzo?
 
Ik zou hem in de bios even veranderen en kijken of front dan wel werkt.
(Kunt hem altijd weer terug zetten.)
 
Dit heb ik gedaan, helaas zonder resultaat.

De computer denkt nog steeds dat de poort niet is aangesloten (zie afbeelding)
werkt nog niet.png
 
Ow wacht!

Het is gelukt!

Ik probeerde wat uit in het Realtek control panel. Als je op het steeksleuteltje aan de rechterkant klik kun je kiezen tussen "HD Audiovoorpaneel" en "AC97 voorpaneel". Dit stond op hd, maar nu op AC97. En nu werkt het!

Enorm bedankt voor je hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan