Surround set aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grooveman1

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Beste forumleden,

Ik wil graag mijn surround set aansluiten op mijn tv. Echter, na het aanschaffen van de tv en de surroundset loop ik tegen wat complicaties aan, dat ik het even niet meer begrijp. Wellicht heb ik me verkeken en kan dit helemaal niet.. Ik lees namelijk verhalen over een receiver (of versterker?) en die heb ik niet.

Specificaties + aansluitingen:
TV: Samsung UE40D8000
HDMI: 4
USB: 3
Component In (Y/Pb/Pr): 1 Componentingang (Y / Pb / Pr)
Composite In (AV): 1 (standaard gebruikt voor Component Y)
Digital Audio Out (Optical): 1 Digitale audio-uitgang
PC In (D-sub): 1 Pc-ingang (D-sub)
CI Slot: 1 CI-sleuf
SCART: 2 SCART
RF In (Terrestrial/Cable Input): 1 RF-ingang (antenne / kabelingang)
RF In (Satelliet invoer): 1 RF-ingang (satellietingang)
Hoofdtelefoon: 1 Hoofdtelefoonuitgang
PC Audio In (Mini Jack): 1 Pc-audio-ingang (mini-jack)
DVI Audio In (Mini Jack): 1 (standaard gebruikt voor pc-audio-ingang)
Audio Out L-R (Mini Jack): Nee
Ethernet (LAN) 1 Ethernet: (LAN)

Surround set: JBL SCS 140 SI
Bijgaand een foto met de aansluitingen van de subwoofer aan de achterkant.
achterkantjbl.jpg

Is dit mogelijk met verschillende kabels?

Ik heb ook een Humax ihdr-5050c aangesloten.
Aansluitingen: Audio TV-SCART, VCR-SCART, Audio L/R, S/PDIF(Digital Audio Output).

Er zit ook een Philips BDP520 blu-ray speler in de planning.
Aansluitingen aan de achterkant: Analoge audio-uitgang links/rechts, Composiet video-uitgang (CVBS), Digitale coaxiale uitgang, Ethernet, HDMI-uitgang, SD/SDHC-kaartsleuf, USB 2.0

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Achterkant JBL.jpg
    Achterkant JBL.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 153
Laatst bewerkt:
Hallo,

je hebt in ieder geval een versterker nodig, je kan dit niet zomaar ergens op aansluiten.

versterker zoals: LINK

kevin

en... oja... als je een versterker eindelijk hebt kan je het beste een optical kabel kopen ( of 2 als je die blueray speler koopt) LINK

Ligt eraan welke receiver je koopt, maar als je de receiver koopt die Kevin aangeeft.

Humax met scart naar tv, S/PDIF kabel van Humax naar receiver.
Bluray speler met HDMI out naar receiver in.
Receiver - HDMI out naar HDMI in van de tv.

Zo zou ik het doen.

Thanks voor het meedenken!
Ik heb er dus iets te makkelijk over gedacht.

Ik vind een losse receiver best wel prijzig.

Ik kan deze surround set nog retourneren.
Als ik dit er nou voor haal: http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/home-cinema/home-cinema-sets/sony-dav-tz140-5-1-home-cinema-set/C26_7F0_F1A_720622/?PRmin=90&PRmax=1600&KAPRmin=9000&KAPRmax=160000&F=1,2,4,17&SM=1 heb ik dan de receiver + boxen? Welke ik dan vervolgens kan aansluiten op de tv?
Of heb ik hier ook nog een receiver voor nodig?

Die kan je zo aansluiten op je tv met hdmi. Maar volgens mij speelt deze geen Blu ray of lees ik erover heen?

Nice! Ja dat klopt inderdaad, deze speelt geen blu-ray.

Volgens mij begint het nu te dagen:
Het verschil tussen bovenstaande home cinema set en de Philips BDP5200 Blu-ray speler (http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/philips/bdp5200/prijzen/bezorgen/958752/ is dat eerstgenoemde wel een receiver heeft en de laatstgenoemde niet.

Nu moet ik dus de keus maken of ik voor een goedkope home cinema set met dvd ga om er vervolgens los de Philips BDP5200 bij te kopen of dat ik een duurdere home cinema set mét blu-ray speler erbij (http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_set/philips/hts3563/specificaties/1053026/)

Zit ik tot zover nog goed?

Een losse receiver, ook al lees ik dat dat voor beter geluid zorgt, wordt mij iets te prijzig (heb ik ook geen rekening mee gehouden in mijn budget).

Kan ik dan als ik de set (inclusief Blu ray speler) verbonden heb, hem over de tv laten lopen? Dus als er een film op tv komt (uiteraard met blu ray speler ingeschakeld). Gaat dit alleen middels HDMI (ARC) dan, of komen hier nog andere kabels aan te pas?

Volgens mij kun je op de goedkope set met dvd nog geen extra apparaat kan aansluiten (Blu ray speler).
Als je de set inclusief blu ray speler koopt kun je die gewoon op je tv aansluiten met HDMI en ben je in één keer klaar.

Dan wordt het een home cinema set met blu-ray en retourneer ik deze :) Thanks.

Kan ik het geluid ook over mijn tv laten lopen als ik een film heb aan staan, die bijvoorbeeld via de Humax gaat?

Ja dat moet kunnen. Je kan je tv dan verbinden met je home cinema met een optische kabel (toslink). Je krijg dan het geluid van je tv via je boxen van je home cinema.

Het is gelukt! Ik heb geen optische kabel nodig gehad. Zowel de tv als de blu-ray speler hebben beide een arc uitgang. Dus de HDMI kabel is voldoende voor het geluid overbrengen van de tv over de surround set. Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan