surround systeem aansluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een hele simpele on-board geluidkaart op je moederbord. Prima geschikt voor normale stereo maar niet gemaakt voor 5:1 geluid. Als je je audio set maximaal wil gebruiken dan zal je een geluidskaart moeten kopen.

Ron
 
Heb zelf een MSI bord, bij configuratiescherm staat bij mij iets van MSIgeluidsinstellingen, daar kan ik dan selecteren of ik een 2ch 4ch 5.1ch 7.1ch heb.
Raar, maar ik moet em op de 7.1 instelling zetten wil ik geluid uit mn hoofdtelefoon krijgen.

Staat er bij jou ook iets van dat soort (asussound)instelling?

alleen 2ch 4ch en koptelefoon meer niet
terwijl bij mijn vriendin haar pc (zelfde moederbord) well 6 ch erbij staat
maar ook geen 5.1 en 7.1
en dit staat bij start>>>>configuratie scherm>>>>> spraak geluid en geluids apparaten >>>> en dan helemaal beneden staat bij ons hd realtek audio cofiguratie ....
als ik daar op klik krijg ik een scherm waar bovenaan asus staat dan met 5 tabbladen ..... geleidseffect...... mixer........audio I/O........microfoon......3d audio demo
dan klik in dus op audio I/O en kan ik bij mijn pc alleen 2 ch en 4 ch en koptelefoon instellen en bij mijn vriendin haar pc kan ik hier ook 6 ch instellen .......

greetzzzz peepke
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een hele simpele on-board geluidkaart op je moederbord. Prima geschikt voor normale stereo maar niet gemaakt voor 5:1 geluid. Als je je audio set maximaal wil gebruiken dan zal je een geluidskaart moeten kopen.

Ron

maar met deze instelling kon ik op mijn oude pc wel surround systeem aansluiten
ook bij films kijkuh en spellen spelen werkte het perfect ..... (denk hierbij aan achtergrond geluiden .......)
dus als een jeep in call of duty 1 in mijn rug komt aanrijden hoor ik het ook door mijn achterste boxen ......

EDIT : kijk hier ook eens
http://computers.beslist.nl/compute...-MX_SE_(_90-MIB1V0-G0EAY00Z_)_Moederbord.html

greetz peepke
 
Laatst bewerkt:
Kheb gekeken, : Uitvoermodus geluid: 5.1 kanaalsurround , en dus geschikt voor jouw speakersetje:).
Heb je de drivers ook geinstalleerd voor het moederbord?
En welke drivers heb je nu eigenlijk geinstalleerd voor je geluidskaart?
En ik vraag het nog es, welke versie van Windows XP heb je? 32 of 64 bits ...
Heb je verder ook nog servicepacks geinstalleerd?
 
Kheb gekeken, : Uitvoermodus geluid: 5.1 kanaalsurround , en dus geschikt voor jouw speakersetje:).
Heb je de drivers ook geinstalleerd voor het moederbord?
En welke drivers heb je nu eigenlijk geinstalleerd voor je geluidskaart?
En ik vraag het nog es, welke versie van Windows XP heb je? 32 of 64 bits ...
Heb je verder ook nog servicepacks geinstalleerd?

well :eek:

inmiddels heb ik een nieuw moederbord in mijn pc zitten
want mijn pc draaide niet echt lekker (probleem ook gemeld bij asus )
maar nu heb ik heb terug ik sluit alles aan zoals eerder besproken stel in mijn asus geluids instellingen 6ch geluid in en nu werkt alles zeer goed
totaal geen problemen meer :D:D:D:D:D:D:D
maar mense begrijp mij niet verkeerd ..... ik wardeer jullie hulp nog steeds heel erg
vooral whittey bedankt voor al je hulp die je me hebt gegeven

greetzzzzzzzzz peepke

ps mijn nieuwe moederbord is ook van asus een m2a-vm
dus in principe is dit hoofdstuk voor mij afgesloten ;)
:cool:{TOPIC CLOSED}:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan