Surround view wil maar niet mee werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

shatred69

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Goedemorgen mede "helpmij'ers".

Ik zit al een tijdje met een vreemd probleempje, ik zal maar beginnen met wat specs te posten;

Mobo; Asus M5A78LMUSB3
Cpu; Amd fx-8320e
Gpu; Club 3D r9 270 "RoyalQueen" (met de laatste AMD drivers)
Ram; 8 GB DDR3, 1866MHZ
OS; Win 8.1

Een tijdje terug had ik een Gtx 560, deze beschikt mooi over 2 DVI poorten, waarop ik mijn 2 lcd beeldschermen mooi kon aansluiten (deze beschikken beide over een Vga en Dvi aansluiting).

Toen ik de r9 270 kocht, ging ik er van uit (volgens meerdere fora en topics ondersteund) dat ik in de bios het zogenaamde Surround View van AMD kon aanzetten.

Hiermee zou je de vga/dvi poort van het moederboord kunnen gebruiken naast de GPU zodat je een extra monitor kan aansluiten. Dit is dus ook nodig in mijn geval aangezien de r9 270 maar over 1 Dvi poort beschikt en verder alleen hdmi/displayport.

Het probleem is echter, als ik Surround view aanzet in de bios gebeurt er niks, het beeld word nog steeds alleen uitgezonden naar de monitor die op de Gpu zit aangesloten, Detect monitor en dat soort tools in de catalyst control center doen verder ook niets.

Wel zie ik dat in aida64 (voorheen bekent als Everest) de temperaturen van de GPU niet meer werken, omdat er nu ineens een GPU2 word gevonden (GPU2 is de r9 270, en de GPU1 zou dan de onboard chip moeten zijn). Als ik dus de settings verander in aida64, en aanpas naar GPU2 werken de temperaturen wel weer. Dit toont voor mij dus aan, dat als ik surround view in de bios aanzet, de r9 270 verandert in GPU2, en de onboard chip er extra bijkomt als GPU1.

Ik ben ten einde raad, heb van alles geprobeerd.

Misschien is er iemand hier die dit herkend of er ervaring mee heeft?

Ik hoor het graag!

Ik heb hem inderdaad ook op de GFX0->GPP->IGFX->PCI instelling gezet in de bios, ik heb daarna de 3 andere combinaties van die 4 opties ook geprobeerd, zelfde resultaat.

De pc kan in principe gewoon geen monitor vinden op de vga poort van het moederboord, of surround view nou aan of uit staat, zelfs als ik IGFX->GFX0->GPP->PCI instelling gebruik, gebruikt die nog steeds de poort van de GFX0.

Oke, de adapter is binnen en werkt, alleen nu is er een nieuw probleem...

Ik denk dat de foto's voor zich spreken.

IMAG0063.jpg
IMAG0062.jpg

Ze passen er dus niet alle 2 tegelijk in.

Iemand misschien een creatief idee hoe ik dit kan oplossen?

Je had er eentje met een stukje snoer moeten hebben, of een display-port naar DVI die er overigens ook met een snoertje zijn.

En dat zou het probleem oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan