Surround wil niet op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinhoAjax

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een computer aangeschaft met Vista erop. Er zitten geluidsimputs in het moederbord. Toen ik mijn surroundsysteem daarop aansloot, deden echter niet alle speakers het. Of voor, of achterste twee deden het telkens niet. Alle instellingen goed gezet, maar ook dat hielp niet. Afgelopen week de onboardkaart uitgeschakeld en een pci-geluidskaart van Creative (SoundBlaster X-Fi Audio) geïnstalleerd, maar nog steeds dezelfde problemen.

Help?

Alvast bedankt :thumb:

Robin

probeer eens de laatste drivers te installeren.
het kan zijn dat de drivers die er opstaan niet volledig compatibel zijn met windows vista.

probeer eens de laatste drivers te installeren.
het kan zijn dat de drivers die er opstaan niet volledig compatibel zijn met windows vista.

Sorry had ik er natuurlijk ook bij moeten vermelden, maar ik heb vandaag nog de laatste Vista-updates van Creative.com gedownload en geïnstalleerd

Welkom op Helpmij.:)

Ook in Windows zelf het geluid op surround gezet, Dus niet alleen bij je geluidskaart instellingen?
Start > configuratiescherm > geluiden en multimedia:
attachment.php

attachment.php

Welkom op Helpmij.:)

Ook in Windows zelf het geluid op surround gezet, Dus niet alleen bij je geluidskaart instellingen?
Start > configuratiescherm > geluiden en multimedia:

Thnx voor de snelle reactie. Ja ook dat heb ik al gedaan. Ook via de Creative-drivers staat hij op 5.1 Als ik dan echter een test doe, waarbij een stem zegt 'link voor', 'rechts voor' enz., komen de signalen voor links- en rechtsachter uit de centerbox

Zelf heb ik het geluid ook wel eens uit de verkeerde speakers gehad (XP) en toen bleek dat ik het kabeltje voor achter en midden had omgewisseld. :p
Soms is het zo simpel.

Zelf heb ik het geluid ook wel eens uit de verkeerde speakers gehad (XP) en toen bleek dat ik het kabeltje voor achter en midden had omgewisseld. :p
Soms is het zo simpel.

Ik zou wel willen dat het zo simpel was. Heb al uurrrreeeen lopen worstelen ermee. Draadjes in andere volgordes gehad, center/surround omgewisseld en nog veel meer, maar niets helpt tot nu toe

Ik ben naar dat Geluidapparaten gegaan, rechtsklikken en dan uitgeschakelde systemen oid weergeven. Toen kwam er ééntje tevoorschijn, die geselecteerd als standaard. Eerst kon ik via VLC Media Player kiezen voor 3 front, 2 back ofzo, daarna werkte het opeens bij alles.

Bedankt dus, deze kan wat mij betreft dicht

Ik wil even terugkomen op dit topic.

Sinds november heb ik een tijdje werkend Surround-geluid gehad, maar schakeld hij na een tijdje soms zonder duidelijk reden weer terug naar 2.0 geluid en moet ik dus weer naar 5.1 bij de instellingen. Tenminste, hij gaf wel 5.1 aan, maar ik moest eerst even heen schakelen naar 2.0 en dan terug naar 5.1 en pas toen deed hij het.

Nu heb ik echter helemaal geen bassgeluid meer, maar wel gewoon nog uit alle speakers.
Als ik de stekkertjes in andere openingen steek hoor je natuurlijk stemmen uit de bassbox enzo, maar dan werkt alles wel (het komt uit verkeerde speakers dan).

Bij de oranje stekker in de oranje opening doet de bassbox het niet, center wel...:shocked: (oranje is de bassboxaansluiting)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan