SUS Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

acid007

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
775
Is er iemand die ervaring heeft met de SUS server (GPO) en die me kan helpen.

Ik wil namelijk de group polciy gebruiken om pc's te updaten binnen mijn netwerk, echter wil ik de servers hierbuiten houden. Deze dienen niet te updaten. Hoe kan ik dit doen?
 
Zorg dat alle werkstations in AD onder werkstations staan en maar daar een nieuwe Organisatie-eenheid aan en verplaats alle werkstations behalve de servers daar naar toe (noem die bv werkstations)

Onder werkstations maak je weer een nieuwe organisatie-eenheid aan en die noem je SUS.

Op deze OE zet je dus het groepsbeleid

Het groepsbeleid zet je vervolgens op computerconfiguratie en niet op gebruikersconfiguratie
 
Het blijkt te werken, kan het nog niet 100% testen maar morgen weten we het cker :)
 
Als je het beleid goed hebt ingevuld en de SUS server heeft de updates binnen moet het goed komen
 
is er nog een andere manier, want nu moeten we alle pc's handmatig gaan verplaatsen iedere keer als er een nieuwe pc is. Niet erg gebruiksvriendelijk?
 
Bij ons komen de pc's die voor het eerst worden aangemeld op het domein in de Default Container Computers maar aangezien je daar geen beleid op kunt zetten hebben wij het zo gedaan.

Ach en die paar keer per week dat er een pc bijkomt kost mij maar een aantal seconden om een pc te verplaatsen
 
Dat klopt, het schijnt te werken.. als het niet werkt gil ik wel weer ;)
 
Als ik dit wil gaan uitvoeren in het werkende, huidige, netwerk moet ik zekerweten dat de verplaatsing van alle werkstations naar de bijbehorende container geen verdere gevolgen zal hebben.

Kan het zijn dat door het verplaatsen van alle werkstations er bepaalde dingen zullen weigeren? (mail/pdc/bdc wat dan ook)

Hoe groot is die kans, en hoe kan ik daarover meer te weten komen. Een compleet netwerk platleggen hiervoor is niet de bedoeling.
 
De verplaatsing heeft voor ons totaal geen gevolgen gehad. Je veranderd verder geen instellingen alleen komen ze onder een ander "kopje" te staan wat verder geen gevolgden heeft voor de gebruikers
 
Zijn er niet servers/services de juist naar die "kopjes" kijken bij het uitvoeren van bepaalde taken? Ik hou in mijn achterhoofd dat het microsoft is :rolleyes:

Er draait hier veel, het is een internet bedrijfsnetwerk. Dus mail, pdc/bdc, DNS/wins en wat andere belangrijke servers.
 
Enige waar naar gekeken wordt zijn beleidsinstellingen op een OE.

Ik neem aan dat je wel een test pc hebt. Probeer het anders eerst daarop uit.

En kijk ook eens, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, op de Microsoft site voor info over SUS
 
Ik heb al van meerdere sites vernomen dat de info van microsoft zelf niet 100% waterdicht is. www.susserver.com was mijn bron voor dit project, echter is de site iedere 10 minuten weer down


Ik ben nu bezig met de register dingen, kijken of dat werkt. Men wil hier niet het risico lopen van de containters en verplaatsing.

Nog enige opties ?
 
Register dingen?

Nee dan houdt het voor mij ook op. Dit is de manier waarop wij het gedaan hebben (alleen werkstations verplaatsen) en er is niks mis gegaan.

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan