Suse - Dbus error

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy35

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist suse linux op mijn pc geinstalleerd, en alles werkt tot ik bij het logon screen kom. Ik klik hier op mijn gebruikersnaam en dan geeft hij een error:

"Couldn't start dbus. Check your installation."

Ik heb echt geen idee wat dit kan zijn, ik kan overigens wel via de safe-mode in bash komen.

Weet iemand misschien waardoor dit wordt veroorzaakt?

Jimmy

Dbus is de direct messaging bus - een manier om processen met elkaar te laten communiceren.
Als je in safe-mode boot zou je eens kunnen kijken wat voor output
PHP:
/etc/init.d/dbus restart
geeft.
Mocht dit helemaal niet aanwezig zijn kan je eens proberen met yast2 - of yast - alle pakketten voor dbus te installeren. Dit zou ook in safe mode moeten werken dacht ik.
Ik heb zelf geen suse (opensuse neem ik aan) dus zo heel veel kan ik er ook niet van zeggen.........

Dan geeft hij dat hij dbus niet kan starten omdat het AL GESTART IS?!!!

En dan maar zeggen dat hij hem niet gestart krijgt??
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde verhaaltje...:(

/etc/init.d/dbus restart
moet je doen als root, dus eerst
su -
tikken en dan je root wachtwoord

Nu kan ik hem wel restarten, maar als ik hierna exit doe en opnieuw op kde inlog, geeft hij nog steeds dat dbus niet te starten is. Ik heb ook /etc/init.d/dbus status gedaan, dan geeft hij gewoon "running" aan. Ik heb ook geprobeerd om hem eerst te stoppen en dan in te loggen, en dit werkt ook niet.

Wel raar dat ik als root niet op kde kan inloggen, het scherm wordt zwart, en dan keert hij terug naar het logon screen.
Misschien heeft het hier iets mee te maken???

Laat maar, ik heb SuSE gedeinstalleerd en kubuntu geinstalleerd, wat wel werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan