Suse Personal 9.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twog86

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Ik heb hulp nodig vraag haha!!!

Hij is geinstalleerd klaar,
en start ie op stond een Linux (lijkt op MsDos)
maar bedoel ik waar is desktop net als windows
ik zie nu staat MsDos en gevraagd inlog en wachtwoord heb ingevuld hij zei OK daarna wat verder dan???
anders moet ik na januari dan ben ik weer op school ICT dan vraag ik die mijn leraren maar vind ik beetje duren wachten!!! die kan ik nu ook leren hoe moet het verder

September stageloop tot januari ict school
MaZzel Twog86

:8-0: En nu een iets duidelijkere vraag graag:8-0:

Heb je wel een grafische interface geinstalleerd:D?

tik eens 'xwmconfig' in, dan kun je een van de window managers kiezen die je hebt gekozen bij de installatie, kies kde of gnome (makkelijk te gebruiken voor beginners). als je dit hebt gedaan tik je 'startx'. nu zit je in de grafische omgeving :)

enne.. dat 'dos' waar je nu in zit heet bash :) zul je nog veel mee werken in linux

Geplaatst door mvdd
tik eens 'xwmconfig' in, dan kun je een van de window managers kiezen die je hebt gekozen bij de installatie, kies kde of gnome (makkelijk te gebruiken voor beginners). als je dit hebt gedaan tik je 'startx'. nu zit je in de grafische omgeving :)

enne.. dat 'dos' waar je nu in zit heet bash :) zul je nog veel mee werken in linux

aha bedankt!!!
maar wil nog steeds niet ik heb xwmconfig hij ontkent
en startx doet het daarka kreeg fatal server error hoe lost het???

Ik zoek dit als:
kde.jpg

dat Suse Linux

nu ik zit bash:S
heb ik verkeerd geinstalleerd ofzo?

MaZzel Twog86

ik denk dat je vergeten bent om KDE te installeren (wat je op die screenshot ziet die je bijlevert, dat is KDE) even opnieuw installeren en zorgen dat je KDE mee installeert.

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
:8-0: En nu een iets duidelijkere vraag graag:8-0:

OH Sorry er is nu anders vragen topic he

MaZzel Twog86
Vorige topic is klaar vragen de Suse gekozen!!!

OOh balen:S oke moet ook opnieuw formatteren??
ik zit nu installeren!! ik let nu goed op

MaZzel Twog86:D

Geplaatst door mvdd
ik denk dat je vergeten bent om KDE te installeren (wat je op die screenshot ziet die je bijlevert, dat is KDE) even opnieuw installeren en zorgen dat je KDE mee installeert.

Waar staat ie precies
die hij begin formatteren daarna installeren hdc 1ste hdd wacht tot hij voltooid dan ...??

MaZzelTwog86

ik ben niet zo bekend met suse, ik gebruik een andere distro. op een bepaald moment tijdens de installatie zal hij vragen welke software je allemaal wilt installeren. hier staat ongetwijfeld kde en/of gnome tussen. doe anders een full install, dan is het zeker meegeleverd. heb je wel al de cd's (volgens mij zijn het er 3). ook vind ik het vreemd dat je in bash terecht komt. suse loopt normaal gesproken standaard in runlevel 5 (grafische omgeving).

Geplaatst door mvdd
ik ben niet zo bekend met suse, ik gebruik een andere distro. op een bepaald moment tijdens de installatie zal hij vragen welke software je allemaal wilt installeren. hier staat ongetwijfeld kde en/of gnome tussen. doe anders een full install, dan is het zeker meegeleverd. heb je wel al de cd's (volgens mij zijn het er 3). ook vind ik het vreemd dat je in bash terecht komt. suse loopt normaal gesproken standaard in runlevel 5 (grafische omgeving).

Oh bij mij runlevel 6 en grafisch werkt goed!!
ik heb hem opnieuw geinstalleerd *was die pieeep processor is tempuratuur stijgt 78 graden:(
enne zal ik let op FULL zetten!!!

runlevel 6 is bij mij rebooten.. kan zijn dat suse andere runlevels gebruikt..

Geplaatst door mvdd
runlevel 6 is bij mij rebooten.. kan zijn dat suse andere runlevels gebruikt..

oh bij mij runlevel 6 bij bash staat!!!

enne ik zie geen staat KDE :S:S

MAZzel Twog86

Tijdens de installatie moet je in elk geval wel aangeven dat KDE automatisch opgestart moet worden, want anders kom je vanzelf in de promt terecht, standaard is de bash shell(script) geactiveerd, hiermee kun je de grafische omgeving(KDE) middels startx activeren.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Tijdens de installatie moet je in elk geval wel aangeven dat KDE automatisch opgestart moet worden, want anders kom je vanzelf in de promt terecht, standaard is de bash shell(script) geactiveerd, hiermee kun je de grafische omgeving(KDE) middels startx activeren.

Dennis.

jaa hij is gelukt bedankt!!! morgen ga ik verder kijken webserver enzo!!! ben vanavond weg dus!!

MaZzel Twog86
Bedankt allemaal:thumb:

Heb zelf met verschillende Linux distros een Webser opgezet, behalve met Suze. Maar dat moet ook niet al te moeilijk zijn, want bij een Linux server hoef je tegenwoordig maar slechts één bestand(httpd.conf) te wijzigen, veelal is dit:
1) je computernaam (ServerName)
2) Je Private IP
3) HTTP: poort 80

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan