svchoost.exe trojan virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

LouisN

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2010
Ik heb te maken met een svchoost bestand dat steeds contact probeert te leggen met mijn register. De PC wordt okok verschrikkelijk traag en ik heb geen idee wat ie allemaal doet. Ik zie het bestand staan in taakbeheer mar kan m daar niet verwijderen en ook niet via DOS commando's. Verder heb ik ook een idee dat er wel heel veel svchost taken zijn.

Wat kan ik hier nu het beste aan doen?

Alvast bedankt voor de moeite

Louis

Pc scannen, dit dan kan je hem opnieuw installeren als je de nodigen zaken even backup zowel drivers enzovoorts.

Die ene extra 'o' in svchoost.exe (=virus/trojan) t.o.v. het svchost.exe (=normaal windows programma) is een enorm verschil.
svchost.exe is een normaal Windows proces dat meerdere malen wordt aangeroepen omdat een hoop Windows services daarmee gestart worden. Denk hierbij aan:
Systeemherstel-service
Thema's
Automatische Updates
etc.

Je zou kunnen beginnen met de instructies in deze discussiedraad om (hopelijk) je probleem kwijt te raken.

Nicj56 zegt in principe hetzelfde als ik hier.

Succes,

Tijs.

malware bytes moet dit op kunnen lossen. En anders combofix
Ik heb ook wel eens iets gehad dat een virus gebruik maakte van svchost.exe

het klopt dat het virus gebruik maakt van svchost. Als ik de PC opstart doet hij iets met personal settings waarin duidelijk svchost staat. Vervolgesn wordt de PC waanzinnig traag en schiet CPU naar 100%. In taakbeheer staat dan wel 10 x svchost.

:rolleyes: :rolleyes:

Ik zal malware bytes eens proberen. Dank voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan